بایدن به افغان‌ها همکار با امریکا: در خروج از کشور کمک شان خواهیم کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن به افغان‌ها همکار با امریکا در خروج از کشور کمک شان خواهیم کرد
بایدن به افغان‌ها همکار با امریکا در خروج از کشور کمک شان خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا می گوید که ما به افغانهایی که به آمریکا کمک کردند گفتیم که به آنها در خروج از کشور کمک خواهیم کرد. میلیونها نفر از افغانها که با ما همکاری نکردند امید آن را داشتند که شاید سوار هواپیما بشوند و از کشور خارج بشوند. باید به این روند رسیدگی شود.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در باره کشته شدن نظامیان امریکایی در نتیجه انفجارات در نزدیکی فرودگاه کابل سخنرانی کرد.

پیام بایدن به مردم امریکا بعد از انفجارات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
پیام بایدن به مردم امریکا بعد از انفجارات در افغانستان

اودر ادامه گفت: "امریکا همیشه به قول خود وفا می کند. ما به افغانهایی که به آمریکا کمک کردند گفتیم که به آنها در خروج از کشور کمک خواهیم کرد. میلیونها نفر از افغانها که با ما همکاری نکردند امید آن را داشتند که شاید سوار هواپیما بشوند و از کشور خارج بشوند. باید به این روند رسیدگی شود".
رئیس جمهور امریکا تاکید داشت: "من تمام پرسنل های ارتشی را جمع کردم و از آنها پرسیدم که چه باید کرد. آنها گفتند که بقرام به اندازه کابل مهم نیست. مواردی بودند که طالبان خواستند اتوبوس حامل پناهجویان عبور کنند. از اینجور موارد نیز گزارش شده اند".
بایدن تاکید دارد: "من می توانم مسئول همه اتفاقاتی باشم که در این رابطه رخ داده است. تعدادی از افراد کشته و مجروح شده اند. علت عدم حمله به آمریکایی ها قراری بود که رئیس جمهور قبلی (ترامپ) گذاشته بو. یعنی 4000 سرباز دیگر به افغانستان اعزام کنیم. ما در افغانستان پیروز شدیم. ما قصد نداریم جان سربازان آمریکایی را در آنجا تلف کنیم. جان هزاران و دهها هزار نفر دیگر را تلف کنیم. قصد ما جلوگیری از وقوع این تلفات است.
ما دیگر نیرو در آنجا نداریم و بدین ترتیب ما به حضور 20 ساله خود در افغانستان پایان دادیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала