تعیین 5 میلیون دالر برای اطلاعات درباره جای یکی از اعضای 12 نفری طالبان از سوی امریکا

CC0 / Pixabay / تعیین 5 میلیون دالر برای اطلاعات درباره جای یکی از اعضای 12 نفری طالبان از سوی امریکا
تعیین 5 میلیون دالر برای اطلاعات درباره جای یکی از اعضای 12 نفری طالبان از سوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا پیش از این برای ارائه اطلاعات درباره جای نگهداری یکی از اعضای 12 نفری طالبان 5 میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود. 
پیام بایدن به مردم امریکا بعد از انفجارات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
پیام بایدن به مردم امریکا بعد از انفجارات در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی، یکی از نامزدان هیات حاکمه افغانستان پس از تصرف این کشور از سوی طالبان توسط مقامات امریکایی ده سال پیش به عنوان تروریست در لیست تحت تعقیب قرار گرفت و اکنون ان بی سی گزارش می دهد که 5 میلیون برای اطلاع از محل نگهداری وی جایزه تعیین شده بود. 

پیشتر یک منبع نزدیک به طالبان گفته بود، که شورای 12 نفری افغانستان را رهبری خواهد کرد. خلیل الرحمان حقانی (از اعضای عالی رتبه گروه تروریستی شبکه حقانی) از جمله نامزدان است که قبلاً مورد توافق قرار گرفته است.
حقانی در سال 2011 تحت تعقیب بود. وزارت امور خارجه در یادداشتی همراه با اطلاعات مربوط به این جایزه نوشت که حقانی "در راستای منافع القاعده (شبکه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) عمل کرده و با عملیات تروریستی آن مرتبط است".
به گفته این کانال، حقانی اکنون مسئول امنیت در کابل است.
یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست ، طالبان حملات خود را در برابر نیروهای دولتی افزایش دادند. تنها ولایت تحت کنترل آنها پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در 15 اگوست، شبه نظامیان طالبان وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. در شب 16 اگوست ، نماینده دفتر سیاسی طالبان، محمد نعیم گفت، که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک مشخص می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала