وعده‌ای که طالبان به اوزبیکستان داده است

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر وعده‌ای که طالبان به اوزبیکستان داده است
وعده‌ای که طالبان به اوزبیکستان داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
طالبان به اوزبیکستان قول داده است که حتی یک مرمی در خاک این کشور از افغانستان پرتاب نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، شوکت میرضیایف رئیس جمهور اوزبیکستان، می‌گوید که تحریک طالبان به او قول داده اند تا به خاک اوزبیکستان حتی یک مرمی شلیک نشود و باور دارم آنها به قول خود وفا می‌کنند.
میرضیایف گفت: از طریق تلویزیون اگر دیده باشید، ملا برادر در دوحه به سراحت گفت که به سوی اوزبیکستان از خاک افغانستان حتی یک شلیک نخواهد شد، با توجه به اینکه او به قول خود پایبند است، ما با آنها درتماس خواهیم بود."

افغانستان، محورد گفتگوی رهبران اوزبیکستان و تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
افغانستان، محورد گفتگوی رهبران اوزبیکستان و تاجیکستان

وی خاطر نشان ساخت که دوسال می‌شود با طالبان در تماس است: وقتی دیگر کشورها با آنها تماس نداشتند، من دستور دادم که با آنها رابطه برقرار شود."
رئیس جمهور اوزبیکستان گفت: "من به آرامش و امنیت مردم خود نیاز دارم، اگر عاملی باشد که به آرامش و امنیت مردم تاثیر بگذارد، بدون درنظرداشت اینکه کی است، تماس برقرار میکنم."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала