کابل خونین؛ در انفجار میدان هوایی، بیش از 1300 تن آسیب دیدند

© AFP 2023 / Wakil Kohsarکابل خونین؛ در انفجار میدان هوایی، بیش از 1300 تن آسیب دیدند
کابل خونین؛ در انفجار میدان هوایی، بیش از 1300 تن آسیب دیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
در دو انفجار در میدان هوایی کابل 1338 تن آسیب دیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت صحت عامه افغانستان تایئد کرده است که روز گذشته در نتیجه دو انفجار دستکم 60 تن کشته و حدود 1338 تن دیگر آسیب دیده اند.
این درحالیست که پیش از این، وال استریت ژورنال، از کشته شدن 90 نفر خبرداده بود.
ازسویی هم وزارت دفاع پنتاگون گزارش داد که در نتیجه این انفجارها 13 نظامی امریکا نیز کشته شده است.

انفجارات در نزدیکی فرودگاه کابل قربانی و مجروحان زیادی برجای گذاشت.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
دو انفجار خونین در کابل

انفجارها در حالی صورت گرفت که هزاران نفر سعی کرده‌اند خود را به فرودگاه کابل برسانند تا در پی روی کار آمدن طالبان و نگرانی از بازگشت قوانین سخت‌گیرانه این گروه، از افغانستان خارج شوند. این درحالیست که کشورهای غربی نسبت به وقوع حمله احتمالی به فرودگاه هشدارهای جدی داده بودند.
ازسوی هم گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار خونین روز پنجشنبه را بر عهده گرفت. در بیانیه داعش آمده است که یک بمب گذار انتحاری این گروه - که عبدالرحمان لوگری معرفی شده است - جلیقه مواد منفجره خود را در میان تجمع شهروندان افغان و نیروهای امریکایی در نزدیک میدان هوایی منفجر کرد.
درعین حال، گروه تحریک طالبان، در واکنش به این حملات گفت: "این گروه درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار امریکایی‌ها قرار داده است."
مجاهد افزود: طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است و اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها از افغانستان به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند.
سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: طالبان درباره احتمال حمله گروه‌های تروریستی به عنوان نمونه داعش، به نظامیان امریکایی هشدار داده است.
ساعاتی پس از حملات جو بایدن رئیس جمهور امریکا، انفجارها را محکوم کرد و گفت: با شنیدن خبر قربانیان و از جمله کودکان، احساس اندوه می کنیم. برای تمام خانواده های نظامیان کشته شده در افغانستان همدردی میکنیم.
وی خاطرنشان کرد آنهائی که این حمله را ترتیب دادند و می خواهند به امریکا آسیب برسانند باید بدانند که « ما فراموش نمی کنیم و نخواهیم بخشید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала