امریکایی‌ها آخرین پایگاه سیا در افغانستان را از بین بردند

© Photo / SNامریکایی‌ها آخرین پایگاه سیا در افغانستان را از بین بردند
امریکایی‌ها آخرین پایگاه سیا در افغانستان را از بین بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
به گفته مقام‌های امریکایی، نیروهای این کشور در یک انفجار کنترل شده آخرین پایگاه آژانس اطلاعات مرکزی امریکا در افغانستان واقع در نزدیکی میدان هوایی کابل را از بین بردند.

گردانندگی میدان هوایی کابل از سوی ترکیه و قطر به‌ گونه‌ ای مشترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
گردانندگی میدان هوایی کابل از سوی ترکیه و قطر به‌ گونه‌ ای مشترک

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» روز جمعه به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داد نیروهای ایالات متحده در یک انفجار کنترل شده آخرین پایگاه آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در افغانستان موسوم به «عقاب» واقع در نزدیکی میدان هوایی کابل را منهدم کردند. 

رسانه‌های امریکایی می‌گویند، این کار به منظور جلوگیری از استفاده طالبان از تجهیزات و داده‌های به جا مانده در پایگاه انجام شده و انفجار برنامه‌ریزی شده هیچ ارتباطی با حملات روز پنجشنبه اطراف فرودگاه کابل ندارد.

روز جمعه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌اش را متعهد کرد که با شرکای بین‌المللی مشارکت کند تا مشخص شود چه گام‌های بعدی در خصوص تحولات در افغانستان باید برداشته شود.

طبق این گزارش، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن به همراه شرکایش در حال بررسی احتمال به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت قانونی در این کشور آسیای مرکزی است.

بعد از توافق فیبروری ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در پی آغاز این روند، طالبان موفق شدند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала