حمله هوایی ارتش امریکا به داعش در افغانستان

CC0 / / حمله هوایی ارتش امریکا به داعش در افغانستان
حمله هوایی ارتش امریکا به داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا گفته است که در ولایت ننگرهار عملیات علیه داعش انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش امریکا آمده است که عملیات انجام شده در ولایت ننگرهار براساس نشانه‌های اولیه منجر به کشته شدن این عضو داعش شد که گفته می‌شود مسئول برنامه ریزی حملات داعش بوده است.

Медики помогают пострадавшим от двух мощных взрывов, произошедших в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
افزایش شمار تلفات انفجار میدان هوایی کابل

طبق اعلام ارتش امریکا، این حمله در ولایت ننگرهار اجرا شده و نشانه های اولیه حاکی از کشته شدن هدف مورد حمله است.
این حمله در واکنش به حمله انتحاری مرگ بار گروه داعش در ورودی فرودگاه کابل، اجرا شده و نخستین حمله هوایی امریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان است.
جوبایدن پس از حمله به فرودگاه کابل گفته بود که «تروریست ها نمی توانند مانع ما شوند. اجازه نخواهیم داد آنها مأموریت ما را متوقف کنند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهانم دستور داده ام برنامه هایی عملیاتی برای حمله به داعش-خراسان طراحی کنند. این تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.
مهاجمان ناشناس پنجشنبه شب در کنار ورودی آبی که طی روزهای اخیر نیروهای امریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.
حملات تروریستی در نزدیکی میدان هوایی کابل که منجر به جان باختن بیش از 100 تن و زخمی شدن بیش از 200 تن شد، تلاشی از سوی تروریست‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع دشوار در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала