خشم انگلیس‌ها از  نحوه سازماندهی عملیات تخلیه افغانستان توسط بایدن

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty ImagesПрезидент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
شهروندان انگلیس نحوه سازماندهی عملیات خروج از افغانستان را مورد انتقاد قرار دادند.

 به گزارش اسپوتنیک، خوانندگان روزنامه انگلیسی Daily Mail  سازماندهی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

اکثر انگلیسی ها شک دارند که رئیس کاخ سفید جدی بودن اتفاقات را درک کرده باشد. آنها همچنین توانایی های ذهنی رهبر آمریکا رازیر سوال برده‌اند

کاربری با نام مستعار P. Botter در توییتر نوشت: "آیا او حتی می فهمد که همه اینها واقعی است؟ مردم می میرند و اوضاع همچنان وخیم‌‎تر می شود؟ این احمق را از کاخ سفید بیرون بیاندازید و ترامپ را قبل از شکست آمریکا در جنگ دیگر برگردانید".

کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
نمایندگان کنگرس خواستار به محکمه کشاندن بایدن و وزیر دفاع امریکا شدند

کاربر دیگری اظهار داشت: "ترامپ هرگز مانند یک فرد ضعیف رفتار نمی‌کرد. او یک فرمانده واقعی بود."

این در حالی است که وزیر دفاع انگلیس درپی حمله مرگبار روز پنجشنبه (26 آگست) در فرودگاه کابل، از افزایش خطر حملات مشابه خبر داد و اعلام کرد به‌جز افرادی که در حال حاضر به فرودگاه فراخوانده است، درخواست دیگری را برای خروج از کابل به مقصد آن کشور نمی‌پذیرد.

پس از حمله انتحاری روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل که بیش از 170صد کشته برجای گذاشت و دست‌کم 13 نفر آن‌ها از نیروهای نظامی آمریکایی بودند، والاس از افزایش خطر حملات مشابه در فرودگاه خبر داد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد دوباره از اقدامات بایدن در افغانستان، حمله به فرودگاه کابل را یک تراژدی خواند.

 رئیس جمهور سابق آمریکا گفت آنچه روز پنجشنبه در فرودگاه کابل رخ داد "یک تراژدی است که هرگز نباید اجازه داده می‌شد رخ دهد".

ترامپ که قبلاً از مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا درباره بحران در افغانستان شدیدا انتقاد کرده بود، افزود: "هرگز نباید اجازه می‌داد این فاجعه اتفاق بیفتد، این(حادثه) درک غم ما را عمیق‌تر و دشوارتر می‌کند. "

این در حالی است که جو بایدن در واکنش به انفجار‌ها نزدیک فرودگاه کابل اعلام کرد ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که حمله به فرودگاه حامد کرزی کابل در افغانستان توسط شاخه‌ای از سازمان تروریستی "داعش" انجام شده است و تاکید کرد که واشنگتن مسئولان آن را شناسایی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала