سفیر روسیه در کابل: وضعیت در پیرامون پنجشیر آرام است

© Photo / M.Sسفیر روسیه در کابل: وضعیت در پیرامون پنجشیر آرام است
سفیر روسیه در کابل: وضعیت در پیرامون پنجشیر آرام است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
سفیر فدراسیون روسیه در کابل گفته است، که وضعیت در پیرامون ولایت پنجشیر تاکنون آرام است. 
هواداران احمد مسعود ورود جنگجویان طالبان به پنجشیر را رد کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
هواداران احمد مسعود ورود جنگجویان طالبان به پنجشیر را رد کردند

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل گفت، که گروه طالبان به راه حل مسالمت آمیز در ولایت پنجشیر افغانستان پایبند هست و از خونریزی جلوگیری می کنند، اما وضعیت هنوز آرام است.
ژیرنوف در مصاحبه با شبکه یوتیوب سولیوف گفت: "همه چیز در آنجا آرام است و در حال حاضر ، هر بار تأکید می کنم ، وضعیت اینجا و اکنون آرام است، اما تا کنون طالبان در چارچوب این سیگنال اقدام لازم برای حل و فصل مسالمت آمیز در اطراف پنجشیر را انجام می دهند".
به گفته وی، توازن نیروهای نظامی به گونه ای است که طالبان می توانند پنجشیر را در یک روز، شاید حتی در چند ساعت، تصرف کنند، اما آنها با اجتناب از خون ریزی این کار را نمی کنند.

سفیر روسیه در حالی این سخنان را می زند، که تحلیلگران می گویند، که اگر جنگ میان جنگجویان طالبان و جبهه مقاومت در این ولایت آغاز شود، ممکن ولایت های دیگر هم از کنترل جنگجویان گروه طالبان بیرون شوند. چون در آغاز گروه طالبان هم حتی بالای یک ولایت کنترل نداشتند. 

یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست جنگجویان گروه طالبان یورش های شان را در برابر نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند. 

جنگجویان گروه طالبان در 15 اگوست وارد پایتخت افغانستان کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند و در 16 اگوست اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد. پنجشیر تنها ولایتی است که تا کنون زیر کنترل جنگجویان گروه طالبان قرار ندارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала