پیش بینی سازمان ملل از خروج بیش از 500 هزار افغان در 4 ماه آینده از کشور

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraپیش بینی سازمان ملل از خروج بیش از 500 هزار افغان در 4 ماه آینده از کشور
پیش بینی سازمان ملل از خروج بیش از 500 هزار افغان در 4 ماه آینده از کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به آینده نامشخص افغانستان، اعلام کرد بیش از 500 هزار شهروند افغان، کشورشان را ترک خواهند کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهجویان هشدار داد که احتمال می‌رود تا چهار ماه آینده بیش از 500 هزار تن از شهروندان افغانستان، به علت اوضاع نامشخص، این کشور را ترک کنند.

Former US President George W. Bush in an April 20, 2021, interview with NBC's The Today Show - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
نگرانی جورج بوش از آینده زنان و دختران افغان پسا خروج آمریکا

پس از گذشت نزدیک به دو هفته از سقوط دولت پیشین افغانستان از سوی طالبان، هنوز هیچ چارچوبی برای تشکیل حکومت تازه ایجاد نشده و این اوضاع هزاران خانواده را مجبور کرده است که کشور را ترک کنند.

کلی کلمنتس، معاون کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهجویان، گفت: «در حال حاضر ما شاهد خروج شمار زیادی از افغان‌ها نیستیم، اما اوضاع مبهم در افغانستان سریعتر از آن‌چه انتظار می‌رفت تغییر کرده است و ما شاهد فرار انبوه از افغان‌ها خواهیم بود.»

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهجویان همچنین از کشورهای همسایه‌ی افغانستان خواست تا مرزهای خود را به روی پناهجویان افغان باز کنند.

همزمان با این، برنامه غذایی جهان از سازمان ملل متحد خواست که 12 میلیون دالر را برای رساندن مواد غذایی به مردم افغانستان به این برنامه کمک کند.

شهروندان افغانستان نیز می‌گویند که نامشخص بودن وضعیت سیاسی باعث شده که آنان به فکر ترک این کشور باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала