گردانندگی میدان هوایی کابل از سوی ترکیه و قطر به‌ گونه‌ ای مشترک

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraگردانندگی میدان هوایی کابل از سوی ترکیه و قطر به‌ گونه‌ ای مشترک
گردانندگی میدان هوایی کابل از سوی ترکیه و قطر به‌ گونه‌ ای مشترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
بر پایه ای پیش‌نویس توافق ترکیه با طالبان در افغانستان قرار است، که ترکیه و قطر به‌گونه‌ ای مشترک میدان هوایی بین‌المللی کابل را گردانندگی کنند.
سفیر پیشن بریتانیا از فاجعه بشری در افغانستان هشدار داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
قصد طالبان برای کنترل کامل فرودگاه کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، دو منبع آگاه از این موضوع به (Middle East Eye) گفته‌اند که ترکیه از طریق یک شرکت خصوصی که کارمندان آن متشکل از سربازان و پولیس پیشین این کشور اند، امنیت میدان هوایی کابل را تأمین خواهد کرد.

در این گزارش آمده است، که پیش‌نویس توافق با طالبان پس از اتمام روند خروج امریکا از هفته‌ی آینده نهایی می‌شود، اما پیش از آن باید از سوی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه تأیید شود.

بر پایه ای این گزارش، انتظار می‌رود که اردوغان در این مورد با متحدان ناتو به‌ویژه ایالات متحده‌ی امریکا رایزنی کند.  براساس این توافق، ترکیه طالبان را به‌عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت می‌شناسد.

(Middle East Eye) در گزارش خود آورده است، که سخن‌گویان طالبان از دادن پاسخ به پرسش‌های این رسانه خودداری کرده و گفته‌اند که اجازه‌ی گفت‌وگو با رسانه‌ها در این زمینه را ندارند.

ترکیه و قطر تا کنون در این باره به‌گونه‌ی رسمی چیزی نگفته‌اند.

موضوع مدیریت و تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل از سوی ترکیه از مدت‌ها به این طرف مطرح بوده است.

یادآوری می کنیم، که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه چند روز پیش گفت، که طالبان از کشورش خواسته‌اند تا مدیریت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. آقای اردوغان اما تأکید کرده بود که تا کنون در این زمینه تصمیمی نگرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала