گروه طالبان یکبار دیگر بر ایجاد نظام همه شمول تاکید کرد

© Sputnik / PMگروه طالبان یکبار دیگر بر ایجاد نظام همه شمول تاکید کردند
گروه طالبان یکبار دیگر بر ایجاد نظام همه شمول تاکید کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
یک عضو رهبری مذاکره کنندگان گروه طالبان می گوید، که تلاش ها برای ساخت یک نظام همه شمول با همه سیاستگران کشور جریان دارد. 

هواداران احمد مسعود ورود جنگجویان طالبان به پنجشیر را رد کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
هواداران احمد مسعود ورود جنگجویان طالبان به پنجشیر را رد کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شیر محمد استانکزی عضو رهبری مذاکره کنندگان گروه طالبان می گوید: "در نظام جدید تمام مردم شامل خواهند بود، در این مورد گفت‌وگوها با تمام سیاسیون کشور جریان دارد".

با این حال عطا محمد نور والی پیشین بلخ در گفتگویی با بی‌بی‌سی هر چند بر حل مشکلات کنونی تاکید ورزیده اما گفته است، که سیاسیون فعلی در افغانستان از جمله حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نمی‌توانند به نمایند‌گی از مردم افغانستان با طالبان مذاکره کنند.

وی این سه چهره برجسته حکومت قبلی را به توطیه در برابر مردم نیز متهم می‌سازد.

عطا محمد نور گفته است: "داکتر صاحب (غنی) ، حامد کرزی و عبدالله عبدالله با تفاهم با طالبان نظام را تسلیم کردند و یا خود شان تسلیم شدند. فیصله و مذاکره آنان به هیچ صورت قابل پذیرش نیست".

از سوی دیگر حضرت عمر زاخيلوال رییس حزب حرکت نجات افغانستان می‌گوید، که طالبان نمی‌توانند به تنهایی حکومتداری کنند. وی می‌گوید، که کمک های جهانی به شرط ایجاد یک نظام همه شمول با افغانستان ادامه خواهد داشت.

زاخیلوال گفته است: "طالبان ممکن است به تنهایی نتوانند افغانستان را اداره کنند، آنها باید تغییر کنند و ما انتظار داریم که آنها برای دیگران نیز فرصت ایجاد کنند".

یادآوری می کنیم، که پس از فرار اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور افغانستان خود را سرپرست قانونی دولت پیشین افغانستان اعلام کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала