آلمان: وقایع در افغانستان ناتوانی نظامی اروپا را مشخص ساخت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
 یک نشریه‌ی آلمانی در گزارشی پس از تحولات اخیر در افغانستان، ازناتوانی نظامی کشور های اروپا سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دنیل برسلر، روزنامه نگار آلمانی در مقاله‌ی برای نشریه Süddeutsche Zeitung نوشت: پس از وقایع اخیر در  افغانستان مشخص شد که کشورهای اروپایی در زمینه دفاعی مستقل نبوده و کاملاً به ایالات متحده متکی هستند.  

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
جلسه اضطراری اتحادیه اروپا با محوریت افغانستان

 به گفته برسلر، درماندگی اروپا در هنگام عملیات تخلیه افراد از فرودگاه کابل به وضوح قابل مشاهده بود. وی افزود: هیچ یک از اعضای ناتو بدون دستورالعمل دولتها اقدامی نمی کردند. مشخص شد که خواسته های آلمان ، فرانسه و انگلیس در چارچوب خروج نیروها  برای آمریکا در درجه دوم اهمیت قرار داشت

نویسنده مقاله تأکید کرد که حتی در جریان مبارزات انتخاباتی در سال 2017 ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از رهبران اروپایی خواسته است تا مسئولیت بیشتری را در تامین امنیت کشورهای خود بر عهده بگیرند ، اما از آن زمان "هیچ چیز تغییر نکرده است".

در صورتي كه آمریکا توجه خود به کشور های اروپایی را کمتر متمرکز کند، آنها را در معرض خطر جدي قرار خواهد داد.

دولت مرکل و هم پیمانانش در ائتلاف نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، به علت ناتوانی در پیش بینی تسلط سریع طالبان برا افغانستان در پی آغاز عملیات خروج نیروهای خارجی از این کشور آسیای میانه، زیر انتقاد قرار گرفته‌اند.

تلاش‌های دشوار برای بیرون بردن شهروندان آلمان از کابل، به وجهه محافظه‌کاران هوادار مرکل آسیب رسانده، به گونه‌ای که محبوبیت آنان در فاصله پنج هفته مانده به انتخابات 26 سپتامبر در سراشیبی تندی قرار گرفته است.

 سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز از آمریکا خواست که از مساله افغانستان درس عبرت بگیرد. وی افزود: نتیجه‌گیری اصلی که آمریکا می‌تواند از اوضاع پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان بکند این است که لازم نیست به کسی درس زندگی بیاموزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала