سناتورهای آمریکایی خواستار به رسمیت شناختن «جبهه پنجشیر» به‌جای طالبان شدند

CC0 / Pixabay / سناتورهای آمریکایی خواستار به رسمیت شناختن «جبهه پنجشیر» به‌جای طالبان شدند
 سناتورهای آمریکایی خواستار به رسمیت شناختن «جبهه پنجشیر» به‌جای طالبان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا از دولت بایدن خواستند «جبهه پنجشیر» که در برابر طالبان مقاومت می‌کند را به‌عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه به اشاره ایندیپندنت، پس از حمله انتحاری روز پنجشنبه 26 آگوست در فرودگاه بین‌المللی کابل که به کشته شدن تعداد زیادی سرباز آمریکایی و شهروند افغان انجامید، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا از دولت بایدن خواستند «جبهه پنجشیر» که در برابر طالبان مقاومت می‌کند را به‌عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد.

ایندیپندنت می نویسد، جمعه 27 آگوست 2021، لیندزی گراهام سناتور کارولینای جنوبی، و مایکل والتز نماینده فلوریدا، طی بیانیه‌ای مشترک به طور جدی از به رسمیت شناختن جبهه پنجشیر حمایت کردند.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
طرح استیضاح بایدن به کنگره ارائه شد

آنها گفتند: «مبارزان پنجشیر آن دره را برای آمریکایی‌های از سفر بازمانده، متحدان ما، و دیگر کسانی که به دنبال آزادی از دست طالبان هستند، امن نگه داشته‌اند. آنها همچنین در خط مقدم مبارزه با اسلامگرایان افراطی در سطح جهان قرار دارند، که پس از خروج ما از منطقه، به توطئه و حمله علیه غرب ادامه خواهند داد.»

کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان نیز پیشنهاد کرد دولت بایدن «پایگاه هوایی بگرام» را به طور نامحدود باز نگه دارد. در پاسخ به این سوال خبرنگاران که «اگر به نیروهای نظامی بیشتری در افغانستان نیاز باشد، آیا شما از فرستادن نیرو حمایت می‌کنید؟» مک‌کارتی گفت: «بله. اما به نظر من مساله نفس عقب‌نشینی ما از افغانستان نیست، بلکه شیوه این کار است.»

بن سَسی سناتور نبراسکا نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای خطاب به جو بایدن، از موضع گراهام و والتز برای به رسمیت شناختن جبهه پنجشیر، و از موضع مک‌کارتی برای باز نگه داشتن پایگاه هوایی بگرام حمایت کرد.

سسی گفت: «جناب آقای رئیس جمهور، پیش روی شما یک انتخاب واضح وجود دارد: یا با گسترش حاشیه امن اطراف فرودگاه کابل و بازپس‌گیری پایگاه بگرام، ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست را کنار گذاشته و روند تخلیه را ادامه دهید، یا هم‌میهنان‌مان را بعد از پایان مهلت عقب‌نشینی به امان خدا رها کنید.»

سناتور نبراسکا تاکید کرد که «ما نمی‌توانیم به همین سادگی شهروندان آمریکایی را پشت خطوط دشمن در پایتخت جدید جهاد جهانی به حال خود رها کنیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала