صالح: گفت و گوهای دوحه «آغاز پایان» افغانستان بود

© Photo / Facebook account of ARGصالح: گفت و گوهای دوحه "آغاز پایان" افغانستان بود
صالح: گفت و گوهای دوحه آغاز پایان افغانستان بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
سرپرست دولت افغانستان گفت، که گفت و گوهای دوحه «آغاز پایان» افغانستان بود. 
طالبان: تنها دو نفر است که در جنگ می‌خواهند، صالح و مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
طالبان: تنها دو نفر است که جنگ می‌خواهند، صالح و مسعود

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح سرپرست کنونی دولت افغانستان و معاون نخست رئیس جمهور پیشین دولت افغانستان بر این باور است، که گفت و گوهای میان افغانستانی ها در دوحه بین کابل و گروه طالبان «آغاز پایان» دولت افغانستان بود. 
این سیاستمدار در نامه ای به روزنامه آلمانی اشپیگل می نویسد: "روند دوحه، که هرگز به هیچ وجه روند نبود، آغاز پایان بود. از همان ابتدا، ناقص، فریبنده و بی پروا بود و به طالبان مشروعیت داد".
به گفته سرپرست دولت افغانستان، طالبان هرگز به راه حل سیاسی اعتقاد نداشتند، آنها تنها از ساده لوحی، خستگی و کوته بینی کاخ سفید استفاده کردند. به گفته صالح ، ایالات متحده و ناتو باید 2500 سرباز در این کشور می گذاشتند، اما آنها این کار را نکردند و اکنون باید با اقتدار بین المللی خود هزینه پرداخت کنند.
صالح خواستار به رسمیت شناخته شدن مشروعیت قدرت مقاومت ملی در پنجشیر، تنها ولایت زیر کنترل نیروهای مقاومت و نیروهای دولت پیشین افغانستان، و حمایت اخلاقی و سیاسی از وی شد.

این سیاستمدار در پایان گفت: "اگر طالبان می خواهند درگیری های ما را با استفاده از روش های نظامی حل و فصل کنند، این تصمیم آنها است. ما آماده هرگونه توسعه رویدادها هستیم".

یادآوری می کنیم، که طالبان در اوایل ماه اگوست حمله خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش داد و در 15 اگوست وارد کابل شد و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفت. تنها ولایتی که تحت کنترل آنها نیست پنجشیر در شمال شرقی پایتخت است. تمام گذرگاه های مرزی زمینی از افغانستان در حال حاضر تحت کنترل طالبان است.
تخلیه پرسنل خارجی و افغانستانی هایی که برای مأموریت های خارجی کار می کردند از طریق تنها میدان هوایی کابل انجام می شود که در اختیار ارتش ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو است. در 26 اگوست ، یک انفجار در میدان هوایی کابل رخ داد که نزدیک به 400 نفر در این انفجار کشته و زخمی شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала