طالبان از سازمان ملل درخواست کمک کرد

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرده که معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر از سازمان ملل خواستار  کمک غذایی به افغانستان شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز شنبه (28 آگست) از دیدار شیر محمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان، در دوحه با دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) ) خبر داد و گفت در این دیدار طرفین  در مورد کمک های بشردوستانه به افغانستان و وضعیت کنونی بحث و گفتگو کردند.

Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
سازمان ملل: تا آخر سپتامبر افغانستان شاید هیچ ذخیره غذایی نداشته باشد

سخنگوی طالبان: "دو طرف همچنین چالش های پیش روی کشور را مورد بحث قرار دادند و افزودند که برنامه جهانی غذا باید به فقرا در افغانستان کمک فوری کند."

به گفته وی ، هیئت طالبان به رئیس برنامه جهانی غذا در مورد امنیت همکاران این نهاد اطمینان داده و از آنها برای کمک های بشردوستانه تشکر کرد.

در همین حال دفتر نخست‌وزیر پاکستان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عمران خان نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد با دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد درباره وضعیت انسانی و تلاش‌های امدادرسانی در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

بیسلس در این دیدار از خان برای تسهیل کار برنامه جهانی غذا در افغانستان تشکر کرد.

خان نیز ضمن اشاره به ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان، بر اهمیت روابط مثبت بین جامعه بین‌المللی و افغانستان تاکید کرد.

بیسلی نیز ضمن قدردانی از پاکستان اظهار داشت که برنامه جهانی غذا برای ایجاد یک پل هوایی بشردوستانه بین اسلام‌آباد و کابل و دیگر شهرهای افغانستان آماده است.

این در حالی است که آژانس‌های سازمان ملل متحد در مورد کمبود مواد غذایی به افغانستان در ماه سپتامبر بدون کمک فوری هشدار داده‌اند چون معلوم شده که ورود کمک‌های اولیه از جمله تجهیزات جراحی و سایر تجهیزات برای کمک‌های غذایی به دلیل محدودیت در فرودگاه کابل با مشکل مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала