کاخ سفید: قصد نداریم پس از 31 اگست حضور دیپلماتیک در افغانستان داشته باشیم

© AFP 2023 / Saul Loebکاخ سفید: قصد نداریم پس از 31 اگست حضور دیپلماتیک در افغانستان داشته باشیم
کاخ سفید: قصد نداریم پس از 31 اگست حضور دیپلماتیک در افغانستان داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده امریکا قصد ندارد پس از تاریخ 31 اگست حضور دیپلماتیک در افغانستان داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که واشنگتن قصد ندارد پس از تاریخ 31 اگست حضور دیپلماتیک در افغانستان داشته باشد، اما به کار خود ادامه می‌دهد تا امریکایی‌ها، اتباع کشورهای ثالث و افراد محلی (افغان) که زندگی شان در معرض تهدید طالبان قرار دارند، تخلیه کند.

کاخ سفید: امریکا و متحدانش هنوز طالبان را به ‌رسمیت نمی‌شناسند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
کاخ سفید: امریکا و متحدانش هنوز طالبان را به ‌رسمیت نمی‌شناسند

وی گفت: ما حضور دیپلماتیک در افغانستان را پیش‌بینی نمی‌کنیم. ما در مورد هماهنگی با متحدان خود به منظور تعیین مسیر برای ادامه تخلیه صحبت می‌کنیم. اتباع کشورهای ثالث، افغان‌های دارای ویزه و شهروندان امریکایی که به دلیل عدم آمادگی برای خروج از این دوره زمانی نشده اند و این نیاز به هماهنگی با متحدان ما دارد.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала