بلینکن: 300 شهروند امریکایی منتظر بیرون شدن از کابل هستند

© REUTERS / Leah Millisبلینکن: 300 شهروند امریکایی منتظر بیرون شدن از کابل هستند
بلینکن: 300 شهروند امریکایی منتظر بیرون شدن از کابل هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا خبر داد، که 300 شهروند امریکایی منتظر بیرون شدن از کابل هستند.

انتقادات از خروج «عجولانه» امریکا از افغانستان؛ بلینکن واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
انتقادات از خروج «عجولانه» امریکا از افغانستان؛ بلینکن واکنش نشان داد

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا روز یکشنبه گفت، که خطر علیه نیروهای امریکایی در کابل بسیار زیاد بوده و امریکا تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا باقی شهروندان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

وزیر خارجه آمریکاکه با ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «طالبان تاکید کرده که افغان‌ها این امکان را خواهند داشت که پس از 31 اگوست (9 سنبله) نیز از این کشور خارج شوند».

وی در ادامه سخنانش گفت که 300 شهروند آمریکایی اعلام کرده‌اند که خواستار خروج از افغانستان بوده و در تلاش برای کمک به آنها برای رسیدن به فرودگاه هستیم».

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه تاکید کرد که این خطرناکترین دوره در ماموریت کنونی آمریکا در افغانستان به شمار می‌آید و روزهای باقی مانده پیش از تکمیل خروج از افغانستان، بسیار خطرناک بوده و فرماندهان در میدان تمامی اقدامات احتیاطی برای حمایت از نیروهای آمریکایی را اتخاذ خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که طولانی‌ترین جنگ آمریکا، جنگ و اشغالگری دو دهه‌ای در دوران چهار رئیس‌جمهور این کشور که به بهانه حملات 11 سپتامبر 2001 آغاز شد، در نهایت بعد از صرف هزینه‌ای سرسام‌آور و از دست رفتن ده‌ها هزار جان، این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала