رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: امریکا با شکست خفت‌بار افغانستان را ترک کرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziرئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: امریکا با شکست خفت‌بار افغانستان را ترک کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: امریکا با شکست خفت‌بار افغانستان را ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که امریکا با وجود تصرف افغانستان و قتل و غارت و جنایت فراوان با شکست خفت‌بار این کشور را ترک کرد و شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در افغانستان هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، تورن جنرال محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  ایران صبح روز یکشنبه در مراسم معارفه وزیر جدید دفاع با بیان اینکه امریکا به بهانه‌های گوناگون از جمله حادثه مشکوک یازدهم سپتمبر به منطقه لشکرکشی کرد، گفت: حال پس از 42 سال منطقه را ترک نکرده و هرچه زمان می‌گذرد تهدیدات متنوع تری را برای منطقه برجای می‌گذارد که آخرین آن حادثه‌ای ناگواری است که در افغانستان در حال وقوع است.

آقای باقری خاطرنشان کرد: امریکا با تصرف این سرزمین و با قتل و غارت و جنایت فراوان اما با شکست خفت‌بار این کشور را ترک کرد و مردم مظلوم این کشور را دچار مشکلات و نگرانی ها و ناآرامی های بدون افق روشن واگذار کرد و رفت و شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در افعانستان هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: با وجود بیش از دو هزار میلیارد دالر هزینه کرد در افغانستان ارتش ملی و مردمی این کشور را با هزینه هنگفت تبدیل به ارتش بی خاصیتی کرد که با وجود ظاهر مشعشع و تجهیزات به ظاهر کارآمد اما ارتشی سست بنیان را ایجاد کرد که به گفته خودشان تنها 11 روز توانست در برابر این گروه مهاجم مقاومت کند.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که امریکایی ها برای ارتش افغانستان کردند حداقل سالانه بیش از 4 میلیارد دالر است و این در کنار سایر هزینه هایی است که امریکا در این سرزمین انجام داد. سایر توطئه ها و تهدیدات سرلیر این منطقه کاملا مشهود است و ادامه دارد و در چنین شرایطی حفظ امنیت و آرامش و امکان پذیری توسعه و پیشرفت برای کشور بدون توان دفاعی کارآمد و خوداتما امکان پذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала