ذبیح الله مجاهد رویترز را متهم به انتقال نادرست کلمات خود کرد

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت که رویترز در پیامهای خود سخنان وی را تحریف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان  و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت که رویترز در پیامهای خود سخنان وی را تحریف کرده است.

وی گفت: "خبرگزاری رویترز با من مصاحبه کرد و گفته های مرا تحریف کرده است".

   ذبیح الله مجاهد: بانک ها فردا در کابل بازگشایی می شوند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
ذبیح الله مجاهد: بانک ها فردا در کابل بازگشایی می شوند

مجاهد گفت ما از رسانه ها و روزنامه نگاران می خواهیم که به این موضوع توجه نکنند و در همین حال مشخص نکرد که کدام یک از کلمات وی تحریف شده است.

پیش از این، آژانس گزارش داده بود که مجاهد در مصاحبه ای به این خبرگزاری گفت که طالبان می توانند ظرف یک هفته ترکیب دولت جدید این کشور را اعلام کنند.

علاوه بر این مجاهد، تاکید کرد که ایالات متحده باید به رهبری طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه)، در مورد عملیات حملات احتمالی هواپیماهای بدون سرنشین در خاک افغانستان از قبل خبر بدهد.

گفتنی است که در حدود دو هفته‌ای که از سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر تقریبا تمام شهرهای مهم افغانستان می‌گذرد گزارش‌های زیادی درباره بدرفتاری و اعمال خشونت‌آمیز شبه‌نظامیان این گروه منتشر شده که طالبان وعده داده به آنها رسیدگی شود.

پیش از این طالبان به آمریکایی‌ها مهلت داده‌ بودند که تا 31 آگست عملیات تخلیه را به پایان برسانند اما هم‌زمان وعده کرده‌اند که شهروندان افغان دارای گذرنامه معتبر می‌توانند بعد از این زمان نیز از کشور خارج شوند. طالبان امیدوار است در تعامل با آلمان یا آمریکا موفق به جلب کمک‌های بین‌المللی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала