طالبان افغانستان: طالبان پاکستانی مشکل خود دولت پاکستان است

© @https://twitter.comطالبان افغانستان: مشکل طالبان پاکستانی مشکل خود دولت پاکستان است
طالبان افغانستان: مشکل طالبان پاکستانی مشکل خود دولت پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان تاکید دارد که مشکل طالبان پاکستانی، مشکل دولت پاکستان است نه از افغانستان.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان (ممنوع در روسیه)، می گوید که دولت پاکستان باید مشکل تحریک طالبان این کشور حل کند نه افغانستان.

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی "جئو تی وی" افزود: "مشکل طالبان پاکستانی، مشکلی است که باید مقام‌های پاکستان نه افغانستان به آن دست و پنجه نرم کنند. علمای پاکستان و رهبران مذهبی و نه طالبان (افغانستان) باید در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن جنگ تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند".

کابلوف: مسکو باید روابط خود را با دولت جدید افغانستان بهبود بخشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
کابلوف: برای مسکو نیاز است تا روابط خود را با دولت جدید افغانستان ایجاد کند

سخنگوی گروه طالبان اطمینان داد که طالبان افغانستان مصمم اند تا از خاک افغانستان برای فعالیت های تروریستی علیه دیگر کشورها جلوگیری کنند.

او افزود: "موضع اصولی ما این است که به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای از بین بردن صلح در یک کشور خارجی استفاده کنند".

مجاهد تاکید دارد: "اگر طالبان پاکستانی، طالبان افغانستان را رهبران خود می دانند، پس خواه ناخواه مجبورند به آنها گوش دهند".

قابل ذکر است که گروه طالبان پاکستانی یک گروه رادیکال است که عمدتا در مناطق قبایلی در شمال غربی پاکستان در امتداد مرز با افغانستان فعالیت می کنند. این گروه همچنان مخالف دولت پاکستان و سیستم قدرت این در کشور اند. آنها خواهان ایجاد یک "دولت اسلامی واقعی" در پاکستان می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала