کابل تحت کنترل سازمان ملل قرار خواهد گرفت

© AP Photo / Andrew Harnikمولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
عضو شوید
ترکیه از مفکوره ایجاد "منطقه امنیتی" در شهر کابل تحت کنترل سازمان ملل حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، حمایت انقره از ایده ایجاد "منطقه امنیتی" تحت کنترل سازمان ملل متحد در کابل با مشارکت نیروهای بین المللی حافظ صلح خبر داد.

ترکیه به اروپا: آماده موج مهاجران از افغانستان باشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
ترکیه به اروپا: آماده موج مهاجران از افغانستان باشید

پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته بود که پاریس و لندن از سازمان ملل خواهند خواست تا برای ایجاد "منطقه امنیتی" در پایتخت افغانستان برای حفاظت از عملیات بشردوستانه تلاش کند.

چاووش اوغلو طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس همتای آلمانی خود که به ترکیه سفر کرده است، گفت: "فرانسه پیشنهادات جالبی در مورد اعزام نیروهای حافظ صلح به افغانستان دریافت می کند. اما باید ببینیم آیا این کار آسان است یا خیر. اگر چنین نیروی ایجاد شوند، باید توسط سازمان ملل با مشارکت کشورهای مختلف تشکیل شوند."

قابل ذکر است که چندی قبل اردوغان تاکید کرد که ضرور است تا شرایط برای فعالیت اداره میدان هوایی کابل معیا گردد، زیرا اکنون می تواند هر لحظه حادثه با قربانیان زیادی رخ بدهد. اگر رهبری میدان هوایی بدست ما باشد و حادثه مثل دیروز صورت بگیرد که در آن انسانها کشته شوند، و ما در آنجا باشیم، در آن صورت ما نمی توانیم به مردم این را توضیح دهیم. لذا فعلاً موضوع بحث تصمیم در مورد پیشنهاد طالبان تحت بحث قرار ندارد.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: "هیچ کس نمی تواند به ما دستور بدهد، این که با کی ها صحبت کنیم و با کی ها صحبت نکنیم، ما از کسی اجازه نمی گیریم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала