کرملین: تجدید نظر در خصوص وضعیت "حقوقی" طالبان هنوز زود است

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
عضو شوید
 سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطرح کردن موضوع بازبینی وضعیت حقوقی "طالبان" را زودهنگام خواند.

به گزارش اسپوتنیک،دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که فعلا برای بازبینی وضعیت حقوقی جنبش "طالبان" (ممنوع در روسیه) از سوی روسیه زود است.

در چی شرایطی نام طالبان از فهرست تروریستان روسیه حذف خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
در چی شرایطی نام طالبان از فهرست "تروریستان" روسیه حذف خواهد شد؟

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لازم است وضعیت حقوقی "طالبان" (ممنوع در روسیه) مورد بازبینی قرار گیرد و آیا موضوع باعث تسهیل تعامل با آنها می شود یا خیر، گفت:" برای طرح چنین سوالی زود است. ولادیمیر پوتین و وزارت امور خارجه ما گفته اند که باید اقدامات دولتی که قرار است در افغانستان حاکم شود را دید و مد نظر قرار داد. نباید فراموش کرد که ساختار مدیریت و رهبری افغانستان هنوز شکل نگرفته است."

وی در این باره توضیح داد: می‌دانید که روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است و همان طور که پیش‌تر گفته بودیم به دقت در حال بررسی شرایط افغانستان هستیم. حقیقت این است که به اعتقاد ما، اکنون حاکمیت طالبان بر افغانستان یک واقعیت است.

در همین حال  ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرده است که روسیه در به رسمیت شناختن گروه طالبان عجله نخواهد کرد.

 گفتنی است پس از توافق فبروری  2020 آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست 24 اسد و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала