آمریکا: حضور دیپلماتیک ما در افغانستان پس از 31 آگست پایان می‌یابد

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletآمریکا: حضور دیپلماتیک ما در افغانستان پس از 31 آگست پایان می‌یابد
آمریکا: حضور دیپلماتیک ما در افغانستان پس از 31 آگست پایان می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا حضور دیپلماتیک ایالات متحده در افغانستان را پس از خروج نیرو های آمریکایی از آن کشور بعید دانست.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزونیNBC  گفت که حضور دیپلماتیک آمریکا در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی در 31 آگست بعید است.

امریکا آمادۀ پذیرش 50 هزار پناهجو از افغانستان در پایگاه‌هایش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
امریکا آمادۀ پذیرش 50 هزار پناهجو از افغانستان در پایگاه‌هایش است

در عین حال ، به گفته این دیپلمات ، "تعهد برای ادامه کمک به افرادی که می خواهند افغانستان را ترک کنند و تا اول سپتامبر آنجا را ترک نکرده اند ، به قوت خود باقی خواهد ماند."

وی با اشاره به افغانهایی که به آنها کمک کردند گفت: ما وسایل و مکانیزم هایی برای داشتن دیپلمات در آنجا داریم ، قادر به ادامه رسیدگی به این متقاضیان و تسهیل عبور سایر افرادی که می خواهند افغانستان را ترک کنند ، خواهیم بود."تصمیمات بیشتر" درباره حضور بستگی به این دارد که طالبان به تعهدات خود عمل کند ، از جمله اجازه عبور ایمن شهروندان و متحدان افغان که مایل به ترک افغانستان هستند و رفتار آن با زنان.

وی افزود که واشنگتن به قول آنها "طالبان" باور ندارد ؛ ولی این گروه (ممنوع در روسیه) را را بر اساس اعمال آنها ارزیابی خواهد کرد.

این در حالی است که شیر محمد عباس استانکزی، مذاکره کننده اصلی طالبان روز جمعه گفت که این گزوه مانع از سفر مردم نخواهد شد. در همین حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفت آمریکا "نفوذ قابل توجهی" برای "مسوول کردن طالبان در قبال تعهداتش" دارد. او گفت: طالبان به ما تعهد داده است که اجازه سفر امن بدهد. ما فقط به حرف آنها بسنده نمیکنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала