افشای تلفات 20 سال حضور آمریکا در افغانستان

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airЗдание Пентагона в городском округе США Арлингтон
Здание Пентагона в городском округе США Арлингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد آخرین پرواز تخلیه افراد از کابل پایتخت افغانستان انجام شده و به این ترتیب جنگ 20 ساله آمریکا در این کشور که تلفات زیادی را برای آمریکایی ها به همراه داشت، سرانجام پایان یافت.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد آخرین پرواز تخلیه افراد از کابل پایتخت افغانستان انجام شده و به این ترتیب جنگ 20 ساله آمریکا در این کشور پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گاردین، ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت کام) در کنفرانس خبری پنتاگون وزارت دفاع این کشور تایید کرد که آمریکا خروج از افغانستان را کامل کرده و آخرین پرواز آمریکا نیمه شب کابل برابر با ساعت 03:29 دقیقه بامداد واشنگتن فرودگاه بین‌المللی کابل را ترک کرده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
طالبان پایان حضور آمریکا در افغانستان را تأیید کرد

وی گفت: «عقب‌نشینی امشب هم به معنای پایان بخش نظامی ماموریت تخلیه و هم به معنای پایان ماموریت 20 ساله‌ای است که در مدت کوتاهی پس از 11 سپتامبر 2001 در افغانستان شروع شد. این ماموریت اسامه بن لادن را به همراه بسیاری از توطئه‌گران القاعده‌ همراهش را به سرای اعمالشان رساند.»

او افزود: «این ماموریت به قیمت جان 2461 عضو ارتش آمریکا و غیرنظامی آمریکا و مجروح شدن بیش از 20 هزار نفر از آنها تمام شد. متاسفانه این تلفات شامل 13 عضو ارتش آمریکا که هفته گذشته بوسیله داعش در یک بمب‌گذاری انتحاری کشته شدند، نیز می‌شود.»

پنتاگون می‌گوید در بیست سال گذشته بیش از 800 هزار نیروی آمریکایی و 25 هزار غیرنظامی از این کشور در افغانستان خدمت کرده‌اند.

خروج آمریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن

13 نظامی آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است.

ساعاتی پیش از این اعلام شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای از طالبان خواست به تعهدشان درباره اجازه دادن به افغان‌ها برای خروج از این کشور پایبند بمانند و فرودگاه کابل به طور ایمن بازگشایی شود، اما اعضای شورای امنیت نتوانستند درباره متنی درباره ایجاد یک منطقه امن با حمایت سازمان ملل در پایتخت افغانستان به توافق برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала