تصویری از آخرین سرباز آمریکایی که افغانستان را ترک کرد + عکس

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Американские военные в Афганистане
Американские военные в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
عکسی از آخرین سرباز آمریکایی که افغانستان را ترک می کرد در 31 آگست توسط سپاه هجدهم دیسانت هوایی آمریکا در توییتر منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، کریس دوناهو، فرمانده قطعه 82 هوایی ارتش آمریکا ، آخرین سرباز آمریکایی بود که ناوقت شب گذشته (دوشنبه 31آگست)، در آخرین پرواز افغانستان را ترک کرد.

در زیر عکس آخرین سربازی که افغانستان را ترک کرده است ، آمده است: «این یک مأموریت فوق العاده دشوار و پر از پیچیدگی های فراوان و تهدیدهای مداوم بود. نیروهای ما خویشتنداری، انضباط و دلسوزی از خود نشان داده اند».

آخرین گروه از نظامیان آمریکایی که در میدان هوایی کابل مستقر بودند، شب گذشته از افغانستان خارج شدند.

کنت مکنزی؛ فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست خبری گفت که آخرین پرواز آمریکا نیمه شب گذشته(دوشنبه، 8 سنبله) میدان هوایی بین‌المللی کابل را ترک کرده است و این پایان تخلیه نظامی و پایان ماموریتی 20 ساله است که پس از حمله یازده سپتامبر آغاز شده بود.

در آخرین پرواز، راس ویلسون؛ سفیرآمریکا در کابل، افغانستان را ترک کرده‌است.

پنتاگون می‌گوید در بیست سال گذشته بیش از 800 هزار نیروی آمریکایی و 25 هزار غیرنظامی از این کشور در افغانستان ماموریت انجام داده‌اند.

در این دو دهه در مجموع 2461 نیروی نظامی و غیرنظامی آمریکا در افغانستان کشته شدند و تعداد مجروحان امریکا در این جنگ به 20 هزار نفر بالغ می‌شود.

جو بایدن؛ رییس جمهوری آمریکا اما می‌گوید، این کشور به هدف‌اش در افغانستان رسیده و به گفته او، هدف آمریکا نابود‌کردن القاعده بود.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش پس از حمله 11 سپتامبر 2001، به افغانستان هجوم آوردند و حکومت طالبان را به اتهام پناه‌دادن به بن‌لادن؛ بنیان‌گذار القاعده، سرنگون کرد.

پس از دو دهه حضور، با آغاز خروج نیروهای باقی‌مانده آمریکا در ماه می، طالبان یکی پی دیگری ولسوالی‌ها را تصرف کردند و سرانجام حدود 20 روز قبل حکومت اشرف غنی را سرنگون و بر کابل مسلط شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала