قطعنامه سازمان ملل به طالبان: در خروج افغان‌ها و خارجی‌ها دخالت نکنید

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر قطعنامه سازمان ملل به طالبان: در خروج افغان‌ها و خارجی‌ها دخالت نکنید
قطعنامه سازمان ملل به طالبان: در خروج افغان‌ها و خارجی‌ها دخالت نکنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را درباره خروج بدون مانع از افغانستان و ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده از طالبان خواسته است تا به تعهدات خود برای تضمین خروج رایگان و امنیت افغانها و خارجیان از افغانستان عمل کند.

سازمان ملل در فکر استقرار نگهبانان صلح در کابل نیست  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
سازمان ملل در فکر استقرار نگهبانان صلح در کابل نیست

در اعلامیه شورای امنیت آمده است که 13 کشور به این قطعنامه رای دادند، اما روسیه و چین رای ممتنع دادند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات روز 26 آگست در نزدیکی فرودگاه کابل را به شدت محکوم کرد.
در قطعنامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد "از طالبان انتظار دارد که به این تعهدات و سایر تعهدات، از جمله در مورد خروج امن، مطمئن و منظم افغان ها و همه اتباع خارجی از افغانستان پایبند باشند.
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала