نظامیان آمریکا سگ‌های خود را در افغانستان رها کردند + تصاویر

© AP Photo / Frank Augsteinتقدیر از خدمات سگ نظامی
تقدیر از خدمات سگ نظامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
در پی خروج شتابزده از افغانستان نظامیان آمریکایی، سگ‌های آموزش دیده خود را در فرودگاه گذاشتند و رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، یک سازمان غیرانتفاعی Veteran Sheepdogs of America در حال حاضر مشغول تخلیه سگ‌های آمریکایی است، تصاویری از چندین سگ که در قفس قفل شده ، ظاهراً در فرودگاه کابل رها شده‌اند، منتشر کرده است.

ارتش آمریکا گزارش داد که تعدادی از سگها را از افغانستان برده، اما سپس به دلیل اولویت دادن به سگها قبل از افغانهایی که برای دولت کار می‌کردند و می خواستند از کشور فرار کنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال 2007 ، تفنگداران آمریکایی برنامه آزمایشی خود را در افغانستان آغاز کردند و 9 سگ بمب‌یاب را به این کشور جنگ زده آوردند. این تعداد سپس به 350 سگ رسید و پیش بینی می شد تا پایان سال 2011 به نزدیک 650 برسد.

این در حالی است که پیشتر گزارش شد که یکی از تنفگداران پیشین نیروی دریایی بریتانیا که در افغانستان پناهگاهی را برای سگ‌ها و گربه‌ها برپا کرده بود با یک پرواز چارتر و به همراه این حیوانات از این کشور بحران‌زده خارج شد اما کارکنان محلی را با خود نبرد.

پل فارتینگ پس از آنکه 15 سال پیش به همراه نظامیان انگلیس در افغانستان حضور داشت یک موسسه خیریه به نام «نوزاد» را برای نگهداری و رسیدگی به حیوانات خانگی ایجاد کرد. او طی روزهای گذشته و به دنبال به قدرت رسیدن طالبان در کابل کارزاری را برای نجات حیوانات پناهگاه «نوزاد» و کارکنان آن آغاز کرده بود.

پل فارتینگ حاضر به ترک افغانستان بدون حیوانات پناهگاهش نشد و از مقامات طالبان نیز درخواست کمک کرده بود.

شماری از چهره‌های سرشناس انگلیس از جمله ریکی جرویز، بازیگر معروف از کارزار پل فارتینگ حمایت کرده بودند. در مقابل عده‌ای با انتقاد از کارزار او بر این باور بودند که تلاش‌های رسانه‌ای او توجه عمومی را از تلاش برای خروج اتباع بریتانیایی و افغان از فرودگاه کابل منحرف می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала