خلیل‌زاد: جنگ در افغانستان پایان یافت

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفت که افغانها اکنون می توانند پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ، راه را برای رهبری کامل کشور خود انتخاب کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در واکنش به خروج آخرین سرباز آمریکایی، بیان اینکه جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت تاکید کرد: اکنون زمان برای تصمیم گیری افغان ها برای آینده خود شان فراهم شده است.

 نماینده ویژه آمریکا برای  افغانستان گفت که افغانها اکنون می توانند پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ، راه را برای رهبری کامل کشور خود انتخاب کنند.

وی در توییتی نوشت که با خروج نظامیان آمریکا و متحدان، افغان‌ها با فرصت «تصمیم» مواجه بوده و آینده‌ این کشور به دست مردم این کشور تعیین خواهد شد.

 وی همچنین ادامه داد: «این جنگ طولانی مدت آمریکایی‌ها و افغان‌ها را در ابعاد زیادی، خوب و بد، شکل داد. به گفته رومی، فرزند مشهور افغانستان «این راه شما و فقط از شماست. دیگران شاید با شما بر آن بروند، اما هیچ‌کسی آن‌ را برای شما نخواهد پیمود.» افغان‌ها و امریکایی‌ها هر کدام راه خودشان را خواهند پیمود.

خلیل‌زاد نوشت: «طالبان حالا با آزمونی روبه‌رو  هستند. آیا آن‌ها خواهند توانست تا کشورشان را به یک آینده‌ مصون و مرفه‌ برسانند که در آن تمام شهروندان، زنان و مردان، مجال دست‌یابی به توانایی‌های خود را داشته باشند؟ افغانستان خواهد توانست زیبایی و قوت کثرت فرهنگی، تاریخی و سنت‌هایش را به جهان ارائه کند؟»

آخرین پرواز آمریکایی در ساعت00:00 به وقت افغانستان فرودگاه کابل را ترک کرد و این پایان جنگ 20 ساله ایالات متحده در افغانستان را نشان داد.

  رسانه‌های بین‌المللی در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه گزارش دادند آخرین هواپیمای آمریکایی لحظاتی پیش فرودگاه کابل را ترک کرده تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала