سخنگوی وزارت خارجه ایران: رهبران افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر به درد و رنج مردم خود پایان دهند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سخنگوی وزارت خارجه ایران: رهبران افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر به درد و رنج مردم خود پایان دهند
سخنگوی وزارت خارجه ایران: رهبران افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر به درد و رنج مردم خود پایان دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

سخنگوی طالبان: حکومت موقت وجود نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
سخنگوی طالبان به اسپوتنیک: حکومت موقت وجود نخواهد داشت
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (سه شنبه) در توئیتی درباره اوضاع افغانستان نوشت: ۲۰ سال اشغالگری آمریکا، ارمغانی جز مرگ و ویرانی برای افغانستان نداشت. اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

وی افزود: ایران در کنار کشور برادر، افغانستان، می‌ایستد.

خطیب زاده روز دوشنبه هشتم ماه سنبله در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: همواره در کنار مردم افغانستان بودیم و اولویت ما همواره تامین صلح و ثبات و پیشرفت جامعه افغانستان بوده است.

خطیب‌زاده اضافه کرد: افغانستان همسایه عزیز ماست و در حوزه تمدنی ما قرار دارد و در بیانیه‌ای که من نیز در جلسه سخنگویی وزارت خارجه هفته گذشته قرائت کردم تأکید شده بود که جان و ناموس و مال مردم افغانستان باید توسط همه گروه‌ها در این کشور رعایت شود. 

وی بیان کرد: آن‌چه ما فکر می‌کنیم برای افغانستان صلح و ثبات دائمی برای افغانستان می‌آورد تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور است که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و جمعیتی افغانستان است. 

خطیب‌زاده افزود: در این مسیر مسئولیت پذیری دولت آتی افغانستان و عمل به تعهدات قطعی آن می‌تواند کمک کند و ما منتظر می‌مانیم که در عمل تشکیل دولت فراگیر و تعهد آن دولت به اجرای مسئولیت‌هایش را مشاهده کنیم و بر آن اساس جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین‌الملل تصمیمات خودش را اتخاذ خواهد کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала