آغاز مذاکرات مستقیم میان مقامات انگلیس و طالبان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
مقامات انگلیسی مذاکرات با طالبان را درباره خارج کردن شهروندان انگلیسی و متحدان از افغانستان آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" دولت انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «سایمون گس» نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور انتقال از افغانستان، جهت دیدار با نمایندگان طالبان به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است.

شرایط انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
شرایط انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان

گفته شده است که او در این سفر با نمایندگان ارشد طالبان دیدار می‌کند تا بر اهمیت خروج امن اتباع انگلیسی و افغان‌هایی که طی 20 سال گذشته برای ما کار کرده‌اند، تاکید کند. 

افسران سرویس جاسوسی خارجی انگلیس موسوم به ام‌آی 6 نیز با نمایندگان طالبان دیدار کردند و ریچارد مور، رئیس این سازمان برای مذاکره با فرمانده ارتش پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس نیز انجام این مذاکرات گسترده با طالبان را تایید کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس گفت که هنوز برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی همکاری احتمالی لندن با طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان زود است.

سخنگوی «بوریس جانسون» همچنین تاکید کرد که تصمیم لندن در خصوص همکاری با طالبان، تا حد زیادی بستگی به رفتار این گروه به ویژه در مواردی چون میزان احترام به حقوق بشر دارد.

پیشتر «جیمز کلوِرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس هم مدعی شده بود که لندن به تلاش خود برای تضمین عبور امن مردم از افغانستان ادامه می‌دهد. وی در ادامه افزوده بود که انگلیس از طالبان خواسته است تا به افرادی که قصد ترک افغانستان را دارند، امان داده و به آنها اجازه عبور ایمن داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала