بایدن از یگانه دلچسبی آمریکا به افغانستان سخن گفت

© REUTERS / Elizabeth Frantzبایدن از یگانه دلچسبی آمریکا به افغانستان سخن گفت
بایدن از یگانه دلچسبی آمریکا به افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید یگانه علاقمندی کشورش به افغانستان این‌‎است که ایالات متحده نمی‎‌خواهد افغانستان جنگ زده یکبار دیگر به لانه تروریسم علیه دیگر کشور ها مبدل شود.

 به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که تنها منافع آمریکا در افغانستان جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به کانون حملات تروریستی علیه ایالات متحده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهار کرد: تهدید تروریستی هنوز وجود دارد اما رویکرد آن تغییر کرده است و نیاز به تغییر استراتژی ما دارد. اما این بدان معنا نیست که باید در افغانستان می‌ماندیم. ما به آن تروریست‌هایی که با ما می‌جنگند می‌گوییم که ما همه جا شما را تعقیب خواهیم کرد و هزینه سنگینی خواهید پرداخت.

وی با یادآوری دلیل حمله به افغانستان و سپس کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده که مسئول حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ بود گفت، هدف ما جلوگیری از تکرار حمله مشابه بود که به هدف خود رسیدیم.

عکس های برهنه زندانیان در زندان های سیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
بازگشت صدها زندانی آزادشده "گوانتانامو" به تروریسم

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تصمیم خود به خروج ارتش آمریکا از افغانستان گفت، من اعتقاد ندارم که با استقرار هزاران سرباز ما در افغانستان می‌توان امنیت ایالات متحده را افزایش داد. 

وی پایان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را «بهترین تصمیم برای آمریکا» توصیف کرد: «من این حرف را از صمیم قلب می‌گویم. شک نداریم که این تصمیم درست، عاقلانه و بهترین تصمیم برای آمریکا بود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که کشورش به جز جلوگیری از برنامه‌ریزی برای حمله به ایالات متحده در خاک افغانستان هیچ گونه منفعت ملی دیگری در این کشور نداشت و ندارد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد، جنگ ما در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است. ما به جنگ با تروریسم در افغانستان یا هرکشور دیگر ادامه خواهیم داد اما بدون نیروی زمینی.

وی تاکید کرد که تهدید تروریسم همچنان ادامه دارد اما ماهیت آن تغییر کرده است. بنابراین استراتژی ما نیز تغییر کرده است. 

 رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش از این و بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

 «کنت مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آخرین هواپیمای باری سی-۱۷ آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل پرواز کرده و عملیات تخلیه نیروها از افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала