جبهه مقاومت: حالا که طالبان مسیر جنگ را انتخاب کرده‌اند، با تمام نیرو دفاع می‌کنیم

© Sputnik / Tariq Azimجبهه مقاومت: حالا که طالبان مسیر جنگ را انتخاب کرده‌اند، با تمام نیرو دفاع می‌کنیم
جبهه مقاومت: حالا که طالبان مسیر جنگ را انتخاب کرده‌اند، با تمام نیرو دفاع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان تایید می‌کنند که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است. طالبان گفته است که گفتگوها با جبهه مقاومت با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌یی در پی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت پنجشیر می‌گوید که طالبان اعلام کردند که به دلیل به نتیجه نرسیدن گفتگو ها با جبهه مقاومت ملی افغانستان، حملات شان را بر مراکز مقاومت در پنجشیر و اندرآب آغاز کرده اند.

این جبهه در واکنش به اعلامیه طالبان در صفحه فیس‌بوکش نگاشته است: «حقیقت این است که حملات طالبان پیش از این اعلامیه، بر اندراب و پنحشیر آغاز شده بود».

جبهه مقاومت ملی همچنان نوشته است: «نتیجه گفتگو از دیدگاه طالبان این بود که یکی دو کرسی در دولتی که می‌خواهند ایجاد کنند به جبهه مقاومت ملی افغانستان اختصاص بدهند، در حالی که ما از این گفتگو ها دنبال ایجاد آینده بهتر به افغانستان و مردمان این سرزمین بودیم و منافع شخصی و گروهی را در نظر نداشتیم».

این جبهه می‌گوید که در چندین دهه مبارزه، همواره به این باور بوده ایم که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد، «با این حال و حالا که طالبان مسیر جنگ را انتخاب کرده اند، اعلام می داریم که با تمام نیرو از مردم و سرزمین خود دفاع کرده و برای تامین حقوق مردم افغانستان و آینده روشن سرزمین ما، از مرکز مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب به مقاومت ادامه می دهیم و به زودی با توسعه جبهات به بخش های دیگر کشور و با حمایت مردم ما که حاکمیت طالبان را به هیچ قیمتی نمی پذیرند، افغانستان را از مشکلات موجود رهایی خواهیم بخشید».

پیشتر، رسانه‌ها گزارش دادند، امیرخان متقی، یک عضو رهبری گروه طالبان، روز چهارشنبه، دهم سنبله، با نشر نوار صوتی گفته است که مذاکرات این گروه با رهبران مقاومت در ولایت پنجشیر بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала