طلبان: تلاش‌های‌شان برای حل مسأله پنجشیر بی‌نتیجه بوده

© Screenshot: Russian Foreign Ministry/Facebook طلبان: تلاش‌های‌شان برای حل مسأله پنجشیر بی‌نتیجه بوده
  طلبان: تلاش‌های‌شان برای حل مسأله پنجشیر بی‌نتیجه بوده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
طالبان می‌گویند که تلاش‌های‌شان برای حل مسأله پنجشیر بی‌نتیجه بوده، از این رو از مردم این ولایت خواستند که رهبران‌شان را قانع کنند تا مساله پنجشیر از راه گفت‌وگو حل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، امیرخان متقی، یک عضو رهبری گروه طالبان، روز چهارشنبه، دهم سنبله، با نشر نوار صوتی گفته است که مذاکرات این گروه با رهبران مقاومت در ولایت پنجشیر بی‌نتیجه بوده است.

احمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
طالبان: به زودی با "پنجشیر" به یک توافق مسالمت آمیز می رسیم

او گفت: «‌ما بسیا تلاش کردیم که موضوع پنجشیر از طریق گفت‌و‌گو حل شود. علمای پنجشیر متعدد ملاقات کردند. در چاریکار پروان با مسوولین مذاکرات صورت گرفت اما متاسفانه تاکنون نتیجه نداده است. ما باز هم تلاش می‌کنیم که جنگ صورت نگیرد و موضوع پنجشیر به آرامی حل شود.»

متقی در این نوار صوتی «مقاومت دوم» را موثر نمی داند  و می گوید، زمانی‌که به همکاری ناتو و امریکا چیزی نتوانسته‌اند، اکنون نباید جنگ رخ دهد.

پیش از این مسعود گفت که حل و فصل قابل قبول با طالبان تنها در صورتی امکان پذیر است که جنبش دولت فراگیر و غیرمتمرکز افغانستان را تشکیل دهد ، وی همه گزینه های دیگر را برای نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول می داند. در غیر این صورت ، رویارویی با طالبان ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала