جزئیات "فرار غنی" از زبان سفیر افغانستان در تاجیکستان

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر محمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
 سفیر افغانستان در تاجیکستان می‌گوید که رئیس جمهور سابق افغانستان در روز فرارش از کشور قرار بود با اعضای کابینه دیدار کند، ولی او در حالی که مقامات منتظر بودند، از فرودگاه کابل عزیمت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد زهیر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان نه تنها از کشور فرار کرد بلکه همکارانش را به دست سرنوشت سپرد و پول هنگفتی را نیز با خود برد و از مردم دزدی کرد.

مجاهد: غنی و حلقاتش که پول‌ها را به طور غیرقانونی گرفته اند بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
مجاهد: غنی و حلقاتش که پول‌ها را به طور غیرقانونی گرفته اند بازگرداند

وی در ادامه گفت: «هیچ یک از معاونان غنی نمی‌دانستند که رئیس جمهور برنامه فرار از کشور را دارد. به گفته وزیر دفاع دولت اشرف غنی که خودم شخصا با او صحبت کردم، یکی از مشاوران غنی با وزارت دفاع تماس می‌گیرد و می‌گوید که اشرف غنی ساعت 16 برای نشست در آنجا خواهد بود».

وی افزود: آنها آماده شدند و منتظر اشرف غنی بودند اما در آن ساعت سه هواپیما که غنی و خانواده‌اش در آنها بودند از فرودگاه کابل به پرواز درآمدند.

محمد زهیر اغبر در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنبش طالبان قصد دارد احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر را به قتل برساند و با نمایندگان این مقاومت مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: طالبان هرگز با نمایندگان جنبش مقاومت در پنجشیر مذاکره نخواهد کرد. شبه‌نظامیان طالبان سیاستمدار نیستند بلکه تروریست‌هایی هستند که از سه سال پیش در بسیاری از کشورها در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دارند.

این سفیر تصریح کرد: آنها گستاخ و خشونت‌طلب هستند و هدفشان به زانو درآوردن کل افغانستان است. آنها با هیچ یک از شروط مذاکرات دوحه موافق نیستند. هدف آنها کشتن رهبران مقاومت به ویژه احمد مسعود است.

اشرف غنی در 15 آگست 2021 در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروزه های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت. چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала