صالح به طالبان: اداره افغانستان با یک مشت بی سواد عقده مند امکان پذیر نیست

© Photo / Facebook account of FVPAfghanistan امرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
  امرالله صالح، معاون اول  رئیس جمهور فراری افغانستان در یک پست فیسبوکی نوشت: مقاومت ما برای دفاع از حق همه شهروندان افغانستان است. این مقاومت مستقر در پنجشیر است نه برای پنجشیر و بخاطر پنجشیر.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی که پس از فرار او خود را سرپرست ریاست جمهوری افغانستان خوانددر صفحه فیسبوک خود نوشت:  امروز این دره میزبان همه ای کشور و مایه امید برای همه ی ملت افغانستان است که دارند از ظلم ، انتقام جویی ، تعصب ، چپاول به مال مردم و تاریک اندیشی شما فرار میکنند.

به گفته صالح،  اگر ملت ذره ای به شما اعتماد دارند پس این موج مردم در مرز های کشور چرا صف کشیده اند که حاضرند همه داشته های خود را از دست بدهند و فقط زیر تسلط شما نباشند.

صالح: مقاومت پنجشیر تنها برای جغرافیای پنجشیر نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
صالح: مقاومت پنجشیر تنها برای جغرافیای پنجشیر نیست

صالح در ادامه گفته است: آیا از خود پرسیده اید که چرا ؟ تسلط برساحه در چهل و دو سال اخیر معنای ثبات را نداده است و تسلط امروزی شما بر خاک معنای ثبات و پایداری تان را نمیدهد.

او می‌نویسد که ثبات و پایداری نظام استوار به مولفه هایی است که گروه شما از آن بسیار دور است. کافیست که به مصاحبه و عملکرد رده اول تعیین شده های خویش توجه کنید تا برایتان معلوم گردد که اداره افغانستان امروز با یک مشت بی سواد عقده مند امکان پذیر نیست.

به گفته آقای صالح فروپاشی اقتصاد و نبود دستگاه خدمت رسانی مردم را خیلی زود به ستوه خواهد آورد و اسلحه و روش خشن شما در برابر قیام و خشم مردم هیچ موثریتی نخواهد داشت. فقط زمان در بین است نه اگر و مگر.

وی پیشتر طی نامه‌ای آمادگی خود را با متحدان "جبهه مقاومت ملی" برای مقابله با "طالبان" در ولایت پنجشیر در شمال این کشور اعلام کرد.

وی در نامه‌ای که مجله آلمانی "اشپیگل" منتشر کرده، تاکید کرده است: «ما از نظر جغرافیایی منزوی هستیم، اما افغانستان از نظر سیاسی و اخلاقی با ماست و هرگز تسلیم طالبان نمی‌شود».

امرالله صالح همچنین افزود: «طالبان هرگز به حل و فصل سیاسی باور ندارند. آنها از ساده لوحی، خستگی و کوته بینی کاخ سفید در دوران ترامپ و بایدن سوء استفاده کردند».

معاون محمد اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد: «هنوز راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد و برای این منظور، جامعه بین‌المللی نیاز به حل و فصل سیاسی در افغانستان و همچنین به رسمیت شناختن و حمایت از مقاومت ملی در پنجشیر دارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала