رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا: طالبان یک گروه بی‌رحم است

© AP Photo / Caroline Brehmanرئیس ستاد مشترک ارتش امریکا: طالبان یک گروه بی‌رحم است
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا: طالبان یک گروه بی‌رحم است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا می‌گوید که طالبان یک گروه بی‌رحم است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت که طالبان یک گروه بی‌رحم است و معلوم نیست حالا که دوباره به قدرت رسیده تغییر می‌کند یا نه.

وی در یک کنفرانس خبری در کنار لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، اظهار نظر می کرد، این مطلب را بیان کرده است. این اولین اظهارات آنها از زمان خروج نیروهای امریکایی از کابل بود.

وزیر دفاع امریکا هفته آینده به خلیج‌فارس می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
وزیر دفاع امریکا هفته آینده به خلیج‌فارس می‌رود

مارک میلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا امکان دارد امریکا در زمینه عملیات ضدتروریستی علیه داعش (گروه ممنوع در روسیه) با گروه طالبان همکاری کند، گفت: امکان پذیر است.

وی افزود: ما نمی‌دانیم طالبان در آینده چگونه خواهد بود، اما از تجربه خود می‌توانم بگویم که در گذشته یک گروه بی رحم بوده است و معلوم نیست حالا که دوباره به قدرت رسیده تغییر می‌کند یا نه، باید دیده شود. در جنگ برای کاهش خطراتی که متوجه ماموریت و نیروهاست آنچه را که باید انجام می دهیم، نه آنچیزی که لزوما می خواهیم.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان روز سه شنبه کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد

این گروه اکنون بر افغانستان تسلط پیدا کرده و انتظار می رود به زودی دولت تشکیل دهد.

پیش از این سی‌ان‌ان از توافق محرمانه امریکا با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) برای خروج شهروندان این کشور از افغانستان خبر داده بود. این شبکه به نقل از 2 مقام دفاعی امریکا گزارش داد که ارتش امریکا با طالبان یک معامله محرمانه انجام داد، که گروه‌های شهروندان امریکایی را برای خروج بعدی از افغانستان به دروازه «مخفی» میدان هوایی کابل منتقل کردند.

طبق گزارش، ارتش امریکا در بیشتر موارد می‌تواند حرکت همشهریان خود را با طالبان همراهی کند. به گفته این مقام دفاعی امریکا، عملیات اسکورت چندین بار در روز انجام می‌شد و ساختمان وزارت داخله افغانستان اغلب به‌عنوان محل جمع‌آوری عمل می‌کرد.

ایالات متحده که در آستانه پایان بیرون کردن نیروهایش از افغانستان و پایان تخلیه سازمان یافته پرسنل غیرنظامی اعلام کرد، که اقرار می‌کند که صدها شهروند امریکایی در این کشور باقی مانده‌اند. امریکایی‌ها اکنون از طالبان می‌خواهند که مانع خروج همه از کشور نشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала