رسانه: بریتانیا در ماه جولای نسبت به خطر تصرف افغانستان توسط طالبان هشدار داده‌ بود

© AFP 2023رسانه: بریتانیا در ماه جولای نسبت به خطر تصرف افغانستان توسط طالبان هشدار داده‌ بود
رسانه: بریتانیا در ماه جولای نسبت به خطر تصرف افغانستان توسط طالبان هشدار داده‌ بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی می‌گوید که وزارت خارجه بریتانیا در ماه جولای هشداد داده بود که طالبان می‌تواند قدرت را در افغانستان به‌دست گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف به نقل از گزارش وزارت امور خارجه بریتانیا گزارش داد، وزارت امور خارجه بریتانیا در ماه جولای هشدار داد که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) می تواند به سرعت قدرت را در افغانستان به دست بگیرد.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
آغاز مذاکرات مستقیم میان مقامات انگلیس و طالبان

در گزارشی وزارت خارجه بریتانیا که تاریخ آن 22 جولای سال روان ثبت شده، آمده است که نیروهای امنیتی افغان ممکن فروبپاشد و بریتانیا مجبور خواهد شد سفارت خود را در کابل ببندد. همچنان گفته می‌شود که این وزارتخانه به‌طور خصوصی هشدار داده بود که طالبان آنقدر سریع پیشروی دارد که می‌تواند قدرت را به‌دست بگیرد.

یک منبع در وزارت امور خارجه بریتانیا به این روزنامه گفت که بعید است دومینیک راب، وزیر خارجه این گزارش را خوانده است، زیرا وی جلسات محرمانه‌تری درباره وضعیت افغانستان داشت.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد. خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شب 31 اگست کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала