Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مقدماتی جام جهانی در اروپا؛ توقف هالند و فرانسه و برد پرتگال به لطف آقای گلی رونالدو در فوتبال ملی

© REUTERS / Bernadett SzaboКриштиану Роналду празднует второй забитый гол
Криштиану Роналду празднует второй забитый гол - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
تیم‌های بزرگ اروپایی نتوانستند در دیدارهای خود به پیروزی برسند.

به گزارش اسپوتنیک، دور چهارم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر، چهارشنبه شب با برگزاری یازده بازی از ساعت 23:15 به وقت افغانستان پیگیری شد.  

در گروه A پرتگال با حضور ستارگان‌اش، با نتیجه 1-2 مقابل ایرلند پیروز شد. کریستیانو رونالدو در دقیقه 89 گل تساوی را به ثمر رساند و رکورد علی دایی اسطوره تیم ملی ایران را زد، وی همچنین بازدن گل در دقیقه 96 با 111 گل زده با اختلاف بهترین گلزن ملی تاریخ دنیای فوتبال شد.

 لوکزامبورگ با حساب 2-1 از سد آذربایجان گذشت. در این گروه پرتگال و صربستان به ترتیب با هشت و هفت امتیاز در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند. 

در گروه D، فرانسه در شهر استراسبورگ میزبان بوسنی و هرزگووین بود که در نهایت با حساب 1-1 متوقف شد.

در این دیدار ادین ژکو ابتدا در دقیقه 36 برای بوسنی گلزنی کرد و در ادامه آنتوان گریزمان بازی را به تساوی کشاند. در این گروه خروس‌ها با هشت امتیاز در صدر و اوکراین با چهار امتیاز در رده دوم قرار دارد. 

در گروه F دانمارک با 2 گل از سد اسکاتلند گذشت و مولداوی در خانه با نتیجه 0-1 مغلوب اتریش شد. در این گروه دانمارک با 4 برد از 4 بازی در رده اول قرار دارد و اتریش و اسکاتلند به ترتیب با هفت و پنج امتیاز در رده‌های بعدی هستند. 

در گروه G هالند با هدایت لوئی فن خال در خانه ناروی با نتیجه 1-1 متوقف شد. ارلینگ هالند برای نروژ و دیوی کلاسن برای لاله‌های نارنجی گلزنی کردند.

در دیگر دیدارهای این گروه، لتونی با نتیجه 3-1 جبل الطارق را شکست داد و ترکیه به تساوی 2-2 برابر مونته نگرو رسید. ترکیه و هلند با هشت و هفت امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند. 

در گروه H اسلونی و اسلواکی به تساوی 1-1 و روسیه و کرواسی به تساوی بدون گل رضایت دادند و مالت با نتیجه 3-0 از سد قبرس عبور کرد. کرواسی و روسیه مشترکا هفت امتیازی هستند، اما کروات‌ها به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала