ترامپ: من بیت‌کوین را دوست ندارم، فقط دالر امریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: من بیت‌کوین را دوست ندارم، فقط دالر امریکا
ترامپ: من بیت‌کوین را دوست ندارم، فقط دالر امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا هشدار داد که رمزارزها، «بلایی بالقوه هستند که باید منتظر وقوعشان بود».

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در گفتگویی با شبکه فاکس بیزنس گفت که او چندان طرفدار رمزارزها نیست و در بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

وی گفت: من فقط دالر ایالات متحده امریکا را دوست دارم.

ترامپ: اشرف غنی فاسد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
ترامپ: اشرف غنی فاسد بود

آقای ترامپ گفت: سرمایه‌گذاری در رمزارزها، به ارز ایالات متحده امریکا آسیب می‌رساند. ما باید بر روی ارز خود سرمایه‌گذاری کنیم.

این دومین حمله دونالد ترامپ به رمزارزها در گفتگو با شبکه فاکس بیزنس است. بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، همچنان تحت قوانین نظام مالی امریکا نیستند.  

او در ماه جون نیز گفته بود که بیت‌کوین بیشتر به کلاهبرداری شبیه است و رضایت و شادمانی از این رمزارز، باعث تضعیف و نابودی دالر خواهد شد.

به گفته وی، ارز این جهان باید دالر باشد و من فکر نمی‌کنم که که ما باید همه بیت‌کوین‌های جهان را اینجا داشته باشیم. به نظر من، این رمزارزها باید حسابی قاعده‌مند شوند. رمزارزها اهمیت و جایگاه دالر را از بین می‌برند.

رئیس‌جمهور پیشین امریکا، بار دیگر تاکید کرد که رمزارزها ممکن است یک تقلب باشند.

او گفت: کسی چه می‌داند که این رمزارزها چیستند، اما قطعا آنها چیزی هستند که مردم خیلی در باره‌اش نمی‌دانند.

قیمت بیت‌کوین از بالاترین رکوردش که 68 هزار و 888 دالر در ماه اپریل بود، روز سه‌شنبه به 47 هزار و 400 دالر معامله شد، با این همه این ارزرمز در یک سال گذشته، رشدی 63 درصدی داشته است.

برخلاف بیت‌کوین، ارزش دالر در یک سال اخیر تغییر اندکی داشته است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود، هم از دالر ضعیف و هم از دالر قوی حمایت کرده بود. زمانی که ارزش دالر کم می‌شود، برای دیگر کشورها خرید کالاهای امریکایی جذاب‌تر و ارزان‌تر می‌شود. او در جدال طولانی‌اش با چین، بارها دولت چین را متهم کرد که عامدانه، یوان، ارز ملی چین را ضعیف نگه می‌دارد تا صادرات چین ارزان‌تر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала