Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توهین نژادی آشکار مجارستانی‌ها بر علیه‌ انگلیس + عکس

© REUTERS / Yves HermanБолельщики во время матча Бельгия - Италия на Евро-2020
Болельщики во время матча Бельгия - Италия на Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
هواداران تیم ملی مجارستان در ورزشگاه خودی به توهین نژادی علنی برابر انگلستانی‌ها پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیشب در مرحله مقدماتی جام جهانی دو تیم ملی مجارستان و انگلیس در بوداپست به مصاف هم رفتند که سرانجام این بازی با برتری 4-0 سه‌شیرها همراه شد.

هواداران با سر دادن شعار "میمون" در طول بازی، بازیکنان حریف را هدف قرار داادند.

فدراسیون فوتبال انگلیس حالا از فیفا خواستار تحقیق در مورد شعارها علیه رحیم استرلینگ و جود بلینگهام شده است.

راب دورست خبرنگار اسکای اسپورت نیوز هم شعارهای پراکنده "میمون" را از داخل ورزشگاه پوشکاش آرنا در بوداپست تأیید کرده که از مناطق مختلف ورزشگاه جمعیت شنیده می‌شد: "من چهار شخص جداگانه را دیدم که به طور خاص در شعارهای نژادپرستانه مشارکت داشتند. آخرین مورد از آنها به جود بلینگهام مربوط می‌شد، زیرا او درست مقابل ما گرم کاری می‌کرد و نزدیک اولتراست‌های مجارستانی بود."

فدراسیون فوتبال انگلیس پس از بازی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: "شنیدن گزارش اقدامات تبعیض آمیز علیه برخی از بازیکنان تیم ملی انگلیس بسیار ناامید کننده است. ما از فیفا درخواست می‌کنیم تا موضوع را بررسی کند. ما همچنان از بازیکنان و کارکنان در عزم جمعی برای برجسته سازی و مقابله با تبعیض در همه اشکال آن حمایت می‌کنیم."

بازیکنان انگلیس هنگام زانو زدن هم با صدای بلند زمزمه می‌کردند.

پیش از این ایرلند به دلیل زانو زدن قبل از بازی مقابل مجارستان در دیدار دوستانه مورد حمله هواداران قرار گرفته بودند.

اما در بازی دیشب وقتی بازیکنان انگلستان حرکتی انجام می‌دادند، هورا و شوخی‌های بلند به وضوح قابل شنیدن بود که توجه را به مبارزه با نابرابری نژادی در بازی و جامعه جلب می‌کرد.

بعد از اینکه استرلینگ دروازه حریف را باز کرد بازیکنان انگلیس نیز مورد هدف هواداران قرار گرفتند که با گیلاس‌های دست شان می‌زدند. پس از گل هری مگوایر که نتیجه 3-0 شد، آنان شی شعله ور را به زمین پرتاب کردند.

در حالی‌که این کشور قبل از این به انجام سه بازی پشت درهای بسته محکوم شده بود، دیشب اما 60 هزار جمعیت کامل در ورزشگاه حضور داشتند و خیلی از آنها توهین کردند و برخی دیگر نیز با بنرهای همجنسگرایانه روی سکوها حضور یافته بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала