Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شیلی، مکزیک و پاراگوئه خواستار تحریم باشگاه‌های انگلیسی

© AP Photo / Scott Heppellاسکات براون Sunderland's Wes Brown during their English Premier League soccer match against Newcastle United at St James' Park, Newcastle, England, Sunday, Dec. 21, 2014
اسکات براون    Sunderland's Wes Brown during their English Premier League soccer match against Newcastle United at St James' Park, Newcastle, England, Sunday, Dec. 21, 2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
کشورهای شیلی، مکزیک و پاراگوئه از فیفا خواسته‌اند که به دلیل اجازه ندادن بازیکنان این کشورها، باید باشگاه‌های لیگ برتری تحریم شوند.

به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه‌های لیگ برتری پس از ممانعت بازیکنان شان برای حضور در ترکیب تیم‌های ملی کشورهای فهرست سرخ در هفته‌های جاری، ممکن است با تحریم‌های احتمالی فیفا مواجه شوند. این باشگاه اعلام کرده بودند که به بازیکنان اجازه نمی‌دهند در بازی‌های ملی با کشور شان بازی کنند که در فهرست سرخ  قراردارد. حالا اما شیلی، مکزیک و پاراگوئه از فیفا خواسته‌اند تا باشگاه‌هایی که بازیکنان آنها را اجازه نداده‌اند مجازات کند. این در حالیست که فیفا می‌تواند در این موارد دخالت نموده و برباشگاه‌ها ممنوعیت وضع کند.

این درخواست سه کشور به این معنی است که باشگاه‌های انگلیسی نمی‌توانند پس از پنجره بازی‌های ملی از بازیکنان خود استفاده کنند، مگر این‌که با اتحادیه‌های ملی به توافق برسند.

باشگاه‌های لیگ برتری هفته گذشته اعلام کردند که به اتفاق آراء بازیکنان خود را برای مسابقات بین المللی که در کشورهایی در لیست سرخ دولت بریتانیا (که شامل شیلی، مکزیک و پاراگوئه می‌شود) آزاد نمی‌کنند.

موضع آنها به شدت مورد حمایت لیگ قرار گرفت. در همین حال لالیگا نیز گفته هر باشگاه دیگری که تصمیم مشابهی بگیرد، حمایت خواهد کرد.

این تصمیم گرفته شد تا بازیکنان هنگام بازگشت به انگلیس مجبور نباشند 10 روز در قرنطینه باشند. با این حال، در قوانین فیفا آمده که بازیکنان باید توسط باشگاه‌های خود آزاد شوند تا برای کشورهای شان به میدان بروند.

در غیر این صورت، از بازی در باشگاه‌های خود در طول پنجره بین المللی، به علاوه یک دوره اضافی پنج روزه، ممانعت می‌شوند، مگر این‌که معافیتی با اتحادیه ملی مربوطه توافق شود.

فیفا با بلکبرن، نیوکاسل، واتفورد و وولوز و همچنین فدراسیون فوتبال تماس گرفته تا قوانین را به آنها اطلاع دهد.

شیلی بن برتون بازیکن بلکبرن و فرانسیسکو سیرالتا بازیکن واتفورد را برای دیدارهای خود در این ماه فراخوانده بود، در حالی‌که میگوئل آلمیرون بازیکن نیوکاسل توسط پاراگوئه و رائول خیمنز از وولوز توسط مکزیک انتخاب شده بودند.

این چهار باشگاه در مورد آزادی بازیکنان‌اش با اتحادیه‌های ملی مورد نظر به توافق نرسیده‌اند و همین امر باعث شده تا آنها از فیفا خواستار اقدام عملی شوند.

آرجانتین، برزیل و مصر از دیگر کشورهایی هستند که در حال حاضر در لیست سرخ قرار دارند. هشت بازیکن لیگ برتری در ترکیب آینده برزیل معرفی شدند ، با سه بازیکن لیورپول؛ آلیسون بکر، فابینیو و روبرتو فیرمینو، ادرسون و گابریل ژسوس (هر دو منچسترسیتی)، تیاگو سیلوا (چلسی)، فرد (منچستریونایتد)، ریچارلیسون (اورتون) و رافینیا (لیدز یونایتد).

فدراسیون فوتبال مصر اعلام کرد لیورپول به آنها اطلاع داده که محمد صلاح در بازی‌های این ماه در دسترس نخواهد بود.

با این حال استون ویلا و تاتنهام با سایر باشگاه‌های لیگ برتر شکست خوردند تا به بازیکنان دعوت شده شان توسط آرجانتین اجازه دهند که برای مسابقات کشورشان سفر کنند.

ونزوئلا گفته که سالومون روندون در بازی‌های مقدماتی جام جهانی آینده‌اش مقابل آرجانتین، پرو و ​​پاراگوئه، علی‌رغم دعوت اولیه، شرکت نخواهد کرد. مهاجم اورتون در حال حاضر برای اولین بازی خود در باشگاه‌ها در 13 سپتامبر مقابل برنلی در دسترس است. فیفا منتظر بروزرسانی‌های دیگر اتحادیه‌ها در آمریکای جنوبی و آفریقا است.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، در نامه‌ای به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا خواستار اعطای معافیت از قرنطینه به بازیکنانی که به کشورهای فهرست سرخ سفر می‌کنند، شد اما این درخواست رد گردید. با این حال، مشخص است که هیئت حاکمه فوتبال جهان نسبت به معافیت‌های قرنطینه در انگلستان امیدوار نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала