Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آغاز تحقیقات فیفا بر علیه مجارستانی‌ها

© AP Photo / Keystone, Steffen SchmidtThe FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland
The FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
فیفا تحقیقات خود پیرامون توهین نژادی مجارستانی‌ها بر علیه بازیکنان انگلستانی را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ پس از آنکه بوریس جانسون نخست وزیر انگیس خواستار اقدام جدی علیه نژاد پرستی شد، فیفا اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، زیرا شب قبل تیم ملی انگلیس در جریان برتری 4-0 برابر مجارستان مورد توهین‌های آشکار نژادپرستی قرار گرفتند.

در آن دیدار هوادران مجارستان، رحیم استرلینگ و بلینگهام را در بوداپست هدف شعار میمون‌ها قرار دادند، درحالی‌که رحیم پس از به ثمر رساندن گل‌اش مورد حمله گیلاس‌های پلاستیکی هواداران میزبان نیز قرار گرفت.

پس از بازی بوریس جانسون نخست وزیر، گرت ساوتگیت سرمربی و کیر استارمر رهبر ستاد کار در محکومیت این حوادث متحد شدند و آنرا "غیرقابل قبول" توصیف کردند.

اکنون تأیید شده که فیفا نهاد حاکم بر فوتبال جهان، این رفتار را بررسی خواهد کرد.

در بیانیه‌ای فیفا آمده است: "اول و مهمتر از همه، فیفا هر گونه نژادپرستی و خشونت را به شدت رد می‌کند و در برابر چنین رفتاری در فوتبال موضع تحمل صفر بسیار روشنی دارد.
فیفا به محض دریافت گزارشات مربوط به بازی دیروز مجارستان و انگلیس اقدامات کافی را انجام خواهد داد. با توجه به تحریم قبلی یوفا علیه مجارستان، لطفاً توجه داشته باشید که همانطور که در آن زمان توسط یوفا مشخص شده بود، این مجازات باید در مسابقات یوفا اجرا شود."

این در حالیست که این بازی به دلیل خطر بالای توهین نژادپرستانه و همجنس‌گراها از سوی فیفا در "لیست سرخ" قرار گرفت. این به دنبال رفتار ناپسند برخی از هواداران مجارستان در یورو 2020 است که منجر به انجام سه بازی این کشور پشت درهای بسته شد.

یوفا پس از وقوع بازی‌هایی با فرانسه و پرتگال به آنها دستور داد که پشت درهای بسته بازی کنند، اگرچه بازی سوم به مدت دو سال آزمایشی به حالت تعلیق درآمده است و حالا برای فدراسیون مربوط جریمه 85000 پوندی در نظر گرفته شده است.

Болельщики во время матча Бельгия - Италия на Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
توهین نژادی آشکار مجارستانی‌ها بر علیه‌ انگلیس + عکس

البته حضور 67 هزار هوادار در بازی دیشل به دلیلی بود که انتخابی جام جهانی یک رقابت فیفا است نه یوفا.

گفته می‌شود که فیفا هنوز گزارشی از مقامات و نمایندگان حاضر در ورزشگاه پوشکاش آرنا دریافت نکرده، اما تقاضا برای اقدامات شدید در پی این حوادث افزایش یافته است.

شعارها و اقدامات ناخوشایند اولین بار نیست که بازیکنان انگلیس در یک مسابقه بین المللی مورد توهین نژادپرستی قرار می‌گیرند. این تیم پیش از این به دلیل بدرفتاری با استرلینگ و دنی رُز تهدید به ترک زمین در سال 2019 مقابل مونته نگرو کرد.

این در حالیست که پس از شکست انگلیس برابر ایتالیا در فینال یورو 2020، پیام‌های نژادپرستی فراوانی به حساب‌های اجتماعی مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا به خاطر از دست دادن پنالتی سرازیر شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала