Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ونگر به دنبال انقلاب فوتبالی در جهان؛ جام جهانی هر دو سال یکبار

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر Arsene Wenger
Arsene Wenger  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
آرسن ونگر می‌خواهد جام جهانی فوتبال از سال 2028 هر دو سال یکبار برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ آرسن ونگر خواستار بازنگری چشمگیر فوتبال بین المللی شده، که باید از سال 2028 هر دو سال یکبار جام جهانی فوتبال برگزار شود.

سرمربی سابق آرسنال که اکنون سرپرست توسعه جهانی فیفا است، در مورد تمایل‌اش برای تغییر تقویم فوتبال جهان مدتی صحبت کرده و اکنون فاش نمود که دوست دارد سیستم جدید روی کار بیاید.

پیشنهادات ونگر بر کاهش تعداد بازی‌های بین المللی در تقویم متمرکز است و او پیشنهاد کرده که در هر سال یک دوره واحد برای مسابقات مقدماتی بین المللی در نظر گرفته شود.

ونگر در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد به اکیپ گفت: "این اصل هر سال یک گروه مقدماتی است و در پایان فصل یک رقابت بزرگ، جام جهانی یا قهرمانی قاره. بین دو پنجره مقدماتی، بازیکن در تمام طول سال در باشگاه خود می‌ماند."

ونگر مشتاق است که پیشنهاداتش در سال 2028، دو سال پس از جام جهانی 2026 در آمریکای شمالی و مکزیک، اجرایی شود. این مربی 71 ساله گفت که یک تقویم واضح‌تر با ازدحام کمتر به معنای سفر کمتر برای بازیکنان است.

وی گفت: "باید بین دوره‌های فوتبال باشگاهی و دوره‌های بین المللی ترکیب تقویمی کمتر باشد و به عنوان مثال سفرهای بین قاره‌ای کمتری برای بازیکنان وجود داشته باشد. برای بازیکنان، دیگر مسابقه‌ای وجود نخواهد داشت و پس از مراحل نهایی، حداقل 25 روز استراحت اجباری وجود خواهد داشت."

پس از آنکه جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نگرانی‌هایی را درباره "نابرابری‌های مالی و ورزشی" در بازی‌های جهانی (و تسلط فوتبال اروپا) مطرح کرد، کنگره فیفا در ماه می با 166 رأی موافق و 22 رأی مخالف به بررسی پیشنهاد برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی پرداخت.

باید دید که چگونه برنامه‌های ونگر توسط یوفا و CONMEBOL که به ترتیب میزبان مسابقات قهرمانی اروپا و کوپا آمریکا هستند، استقبال می‌شود.

او در مصاحبه تاکید کرد که با وجود موقعیتش در فیفا، "هیچ تمکن مالی در پشت" تفکر وی وجود ندارد. اما ونگر چشم انداز فعلی فوتبال جهانی را بیش از حد آشفته می‌داند و معتقد است که هواداران خواهان تجربه‌ای ساده‌تر با بازی‌های پرمعنا هستند.
وی گفت: "آنچه امروز مردم می‌خواهند رقابت‌های پر مخاطره و قابل فهم است. این یک پروژه جهانی برای فوتبال مردان و همچنین مسابقات فوتبال زنان و جوانان است."

جام‌های جهانی منبع اصلی درآمد فیفا هستند و سهم شیر را از 4.5 میلیارد پوند از درآمد مورد انتظار در چرخه مالی چهار ساله فعلی که با رقابت در قطر در سال 2022 به پایان می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

در مقابل، تنها در فصل 2019-20 درآمد یوفا 2.6 میلیارد پوند و در دوره چهار ساله بیش از 10 میلیارد پوند بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала