ملا برادر: برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تلاش می‌کنیم

© AFP 2023 / Pakistan Foreign Ministryملا برادر: برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تلاش می‌کنیم
ملا برادر: برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تلاش می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان بار دیگر از تلاش این جنبش برای تشکیل دولت فراگیر از تمامی اقشار جامعه افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه الجزیره، ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان در سخنانی اعلام کرد که این جنبش درصدد تشکیل دولت فراگیر از تمامی اقشار جامعه افغانستان است.

ملا برادر رهبری حکومت طالبان را به عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
رسانه ها: ملا برادر رهبری حکومت طالبان را به عهده گرفت

وی افزود: ما به ملت افغانستان اطمینان می‌دهیم که برای بهبود اوضاع معیشتی آنها تلاش خواهیم کرد و دولت در برابر همه مسئول خواهد بود و امنیت را برقرار خواهد کرد؛ چراکه این مساله برای توسعه اقتصادی چه در افغانستان و چه در سراسر جهان ضروری است.

برادر ادامه داد: اگر موفق به برقراری امنیت شویم بر دیگر مشکلات نیز غلبه خواهیم کرد و از اینجا چرخ پیشرفت و ترقی به حرکت درخواهد آمد و ما از هیچ تلاشی برای دستیابی به این اهداف دریغ نخواهیم کرد.

این در حالی است که پیش ازاین رویترز به نقل از منابع نزدیک به طالبان گزارش داد ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان، ریاست دولت این گروه در افغانستان را برعهده خواهد گرفت. سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال نیم میلیون افغان پناهنده شوند.

رویترز می‌گوید که ریاست دولت بالاترین مقام در حکومت طالبان نخواهد بود و قرار است یک رهبر در راس امور باشد. ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان برای این مقام تعیین شده است. توزیع وظایف نشان دهنده استراتژی مدیریت تاکنونی این گروه است؛ علاوه بر حوزه سیاسی، که برادر مسئول آن است،  دو حوزه دیگر یعنی رهبری دینی و نظامی وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала