منبع: طالبان از طرف دهانه تا مرکز پنجشیر در محاصره قرار دارند

© https://twitter.comکشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی بنو با همراهانش
کشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی بنو با همراهانش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
بنابر گزارش ها عملیات گسترده علیه طالبان در پنجشیر دوباره آغاز شده است. دروازه پنجشير به نام راه تنگ انفجار داده شده است و راه وسايط و ماشين های زرهی طالبان مسدود است.

 به گزارش اسپوتنیک از پنجشیر، طالبان پس از ورود به داخل پنجشير از طرف "دهانه تا قسمت مركز پنجشير در محاصره نیرو های مقاومت قرار گرفته  و بسياري شان كشته و اسیر شدند.

براساس این گزارش، شماري از طالبان تسليم شدند، درگيري شديد در قسمت هاي زمان كور و دشت اتك جريان دارد. شماري از طالبان به كوه فرار كردند و دنبال پناهگاه اند.گفته شده است که از چهار طرف طالبان در محاصر قرار دارند.

یک منبع دیگر به اسپوتنیک می‌گوید  که بنابر گزارش ها عملیات گسترده علیه طالبان در پنجشیر دوباره آغاز شده است. دروازه پنجشير به نام راه تنگ انفجار داده شده است و راه وسايط و ماشين های زرهی طالبان مسدود است.

به گفته این منبع عمليات از طرف پايين "از طرف دهانه پنجشیر" شروع شده است، شماري زيادي از جنگجویان طالبان به كوه فرار كردند، راه عقب نيشيني نيز برای آنها بسته شده است".

همچنان گزارش شده است که لشگر بزرگي از طالبان از راه ورودي وارد پنجشير شدند و تا نزديكي پنج پيران اين ولايت رسيدند، پس از داخل شدن از منطقه ورودي قيچي شدند و در محاصره افراد جبهه مقاومت افتادند.

گفتنی است، پیش ازاین دفتر فرمانده مقاومت ضد طالبان در دره پنجشیر، خبر سقوط این منطقه را تکذیب کرد. این حساب در توییتی نوشت: «رسانه‌های پاکستان دارند خبر تسخیر پنجشیر را پخش می‌کنند. [اما] اگر خدا بخواهد، روز سقوط پنجشیر آخرین روز من در پنجشیر خواهد بود.»

پنجشیر آخرین نقطه‌ای است که هنوز تحت تصرف نیروهای طالبان در نیامده و درگیری‌های شدیدی میان جنگجویان طالبان و نیروهای موسوم به جبهه مقاومت در این منطقه همچنان در جریان است.

پیش از آن، طالبان اعلام کردند این گروه پنجشیر را تصرف کرده است. بنا به گزارش رسانه‌ها، اعضای طالبان در کابل به نشانه شادمانی تیراندازی هوایی کردند.

ملا محمد یعقوب عمر، عضو ارشد طالبان در پیامی صوتی به همه اعضای طالبان که تیراندازی می‌کردند هشدار داد که از این کار صرف نظر کنند.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها از اختلافات طالبان بر سر اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان حکایت دارند، به‌طوری که پس از گذشت چندین هفته اما طالبان دولت جدید را اعلام نکرده و با چالش‌هایی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала