پیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان + ویدیو

© Photo / Salahuddin Rabbaniپیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان + ویدیو
پیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در پیامی درخواست کرد که گفتگوی معقول و فراگیر در خصوص آینده افغانستان صورت بگیرد و طالبان از حمله به پایگاه مقاومت در پنجشیر اجتناب کند.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست حزب جمعیت اسلامی روز جمعه، 12 سنبله، با نشری ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به رهبران طالبان گفت: «در شرایطی که هیچ نیروی خارجی در کشور وجود ندارد و بهانه‌های دروغین قبلی برای تداوم جنگ و ویرانی باقی نمانده است، به یقین می‌توان تاکید بر سیاست جنگ و ارعاب، تداوم سیاست ناکام و استبدادی مثل حکومت گذشته است که منجر به شکست خواهد شد».

وی افزود: «بگذارید تا مسائل از طریق گفتگوهای جامع مورد بحث قرار گرفته و از طریق مقاومت و گفتگو، مردم افغانستان به یک نظام و ساختار مردمی دست یابند که از یک سو پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و از جانب دیگر همه ساکنین این سرزمین خود را به معنی واقعی در آن شریک بدانند».

آقای ربانی در ادامه می‌گوید: «در شرایطی که پنجشیر به پایگاه مقاوم مشروع مردم افغانستان بدل شده و طرف‌های مختلف سیاسی به گفتگو و بحث جامع و ایجاد یک نقشه راه برای آینده افغانستان تاکید دارند انتظار مردم افغانستان از تحریک طالبان این است که تا رسیدن به یک راه حل معقول و مورد قبول مردم افغانستان، از حمله علیه پایگاه مقاومت در پنجشیر خودداری کنند».

آقای ربانی گفت که «در صورت تداوم و اعمال سیاست فشار، زور و خشونت علیه مردم، دیر یا زود ما شاهد مقاومت‌های مردمی در سایر مناطق کشور نیز خواهیم بود».

وی همچنان گفت که «پیام دیگر ما به جنگجویان طالبان این است که این جنگ برای منفعت شما و مردم شما نیست و باید در این دو هفته نشانه‌های واضح آن را درک کرده باشید که کجای معادله قدرت و سیاست آینده قرار دارید».

وی افزود: «تاکید می‌کنم مقاومت در پنجشیر در برابر سیاست زور و فشار حق مشروع مردم است و همه مردم افغانستان از آن حمایت می‌کنند و حمله به این منطقه که ساکنانش پیوندهای عمیقی با شما دارند فردا مایه تاثر و شرمساری شما خواهد بود».

وی می‌گوید که «ایفای نقش پیشمرگه از جانب شما در حمله به مرکز مقاومت در پنجشیر نه تنها دستاوردی برای شما نخواهد داشت بلکه سبب بدنامی تاریخی شما خواهد شد».

وی در ادامه می‌گوید که «تنها راه حل مشکل پیش آمده را گفتگوهای جامع، صادقانه و مقاومت هدفمندانه می‌دانیم، تا از این طریق مردم افغانستان به یک نظام قابل قبول و ساختار همه‌شمول دست پیدا کنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала