آمریکا: بلینکن قصد ندارد در سفر به دوحه با طالبان دیدار کند

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletآمریکا: بلینکن قصد ندارد در سفر به دوحه با طالبان دیدار کند
آمریکا: بلینکن قصد ندارد در سفر به دوحه با طالبان دیدار کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
   وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده که  وزیر خارجه آمریکا قصد ندارد در سفر خود به دوحه (قطر) با نمایندگان مقامات افغانستان دیدار کند.  

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که آنتونی بلنکین، وزیر امور خارجه دولت جو بایدن که قرار است روز یکشنبه به دوحه، پایتخت قطر، سفر کند تا از کمک‌های این کشور در جریان تخلیه افراد از فرودگاه کابل تشکر کند، قصد ندارد دیداری با نمایندگان دولت جدید کابل داشته باشد . او قبل از قطر به آلمان خواهد رفت و در آنجا نیز با شماری از افغان‌ها دیدار خواهد کرد.

 آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
آمریکا: 50 هزار افغان که از کشور خارج شده اند را می‌پذیریم

هدف از سفرآنتونی بلینکن به دوحه  بررسی همکاری نزدیک با ترکیه و قطر برای بازگشایی هرچه سریعتر فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل، پایتخت افغانستان عنوان شده است

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دوحه با مقام‌های قطری دیدار خواهم کرد و از آنها برای خدماتی که در روند تخلیه افراد ارائه دادند قدردانی خواهم کرد».

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده علی‌رغم تحریم‌ها علیه طالبان به کمک‌رسانی به مردم افغانستان ادامه خواهد داد، تصریح کرد: این کمک‌ها نه از طریق دولت بلکه به وسیله سازمان‌های مستقل صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: «به طور دائم با شهروندان آمریکایی که همچنان در افغانستان بوده و به دنبال خروج از این کشور هستند در ارتباط هستیم و اغلب افغانستانی‌هایی که از این کشور خارج شدند در معرض خطر قرار داشتند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала