Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برگزاری جام جهانی هر 2 سال یک بار، به نفع فوتبال نیست

© REUTERS / Alkis KonstantinidisNewly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016
Newly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا پس ازینکه اعلام شد احتمال دارد جام جهانی هر دو سال یک بار برگزار شود، نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، اعتراف کرد، اگر قرار باشد رقابت های جام جهانی فوتبال هر دو سال یک بار برگزار شود، نگران و مخالفت این برنامه است.

چفیرین در نامه ای به رونان ایوین، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا که توسط خبرگزاری PA منتشر شده است، به نگرانی هواداران پس پیشنهادات فیفا در خصوص برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی تاکید کرد و این نگرانی را مهم و توصیف کرد.

کنگره فیفا در ماه می به برگزاری جام جهانی مردان و زنان هر دو سال یک بار رای مثبت داد، این در حالیست که آرسن ونگر، رئیس مرکز توسعه فوتبال در فیفا نیز دیروز به این موضوع دامن زد و احتمال شکل گیری این برنامه فیفا را رد نکرد.

​رئیس یوفا پس از ابراز نگرانی در این خصوص گفت: "شگفتی گسترده ای وجود دارد که به نظر می رسد فیفا یک کمپین روابط عمومی را برای عملی کردن این کار راه اندازی کرده است. در حالی که تا کنون در این راستا هیچ پیشنهادهایی به کنفدراسیون ها، اتحادیه های ملی، لیگ ها، باشگاه ها، بازیکنان، مربیان و تمام جامعه فوتبال ارائه نشده است".

وی افزود: ضروری است که به نگرانی های مشترک جهان فوتبال در مورد تأثیر دوسالانه جام جهانی فوتبال بر تقویم مسابقات بین المللی، به ویژه بر روی فوتبال زنان، توجه شود.

ان در حالیست که ایوین رئیس اجرائی یوفا گفته بود، جام جهانی دوسالانه "تأثیر نامطلوبی بر تعادل بین مسابقات محلی، داخلی، قاره ای و بین المللی" خواهد داشت و تورنمنت هایی مانند قهرمانی اروپا و کوپا آمریکا را "تضعیف می کند".

​اواین اضافه کرد: "علاوه بر این اکثر هواداران منتظر جام جهانی هستند، زیرا این یک رویداد منحصر به فرد است که فقط هر چهار سال یکبار رخ می دهد."

او گفت: "شکی نیست که فوتبال در سراسر جهان به شدت نیاز به اصلاحات دارد، اما در شرایط فعلی، دو برابر شدن تعداد جام های جهانی، هیچ کدام از این مشکلات را حل نمی کند. در واقع، ناگزیر آنها را بدتر خواهد کرد. "

چفرین نیز پس از این صحبت حمایت کاملش را از این برنامه اعلام کرده است و گفته این طرح نیاز به بررسی دقیق تر دارد

وی افزود: یوفا در این موضوع مهم در کنار شما و هواداران است "

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала