زاخارووا: آمریکا در صدد انتقام جویی برای شکست خود در افغانستان است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از قصد  آمریکا برای انتقام جویی شکست این کشور در افغانستان صحبت کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید ایالات متحده با اعلام انتقام گیری از کشته شدن آمریکایی ها در انفجار فرودگاه کابل قصد دارد انتقام شکست خود را از افغان ها بگیرد.

 سیاستمدار آمریکایی: افغانستان بدترین شکست آمریکا در چند دهه اخیر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
سیاستمدار آمریکایی: افغانستان بدترین شکست آمریکا در چند دهه اخیر است

زاخارووا شب گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «اوضاع افغانستان آشکارا نشان داده که نه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نه ایالات متحده توانایی برنامه ریزی موثر و کارآمد و هماهنگی اقدامات خود برای حل و فصل مشکلات را ندارند. گذشته از آن، طرف آمریکایی بعنوان سرکرده ائتلاف غربی در افغانستان، کاملاً ناتوان عمل کرده و از عهده انجام وظایفی که خود اعلام کرده بود، برنیامد.

فیلم‌های مربوط به تحقیر شدن "ماشین نظامی آمریکا" که چگونه پس از شکست محاسبات خود و بدست گرفتن کنترل افغانستان توسط نیروهای طالبان از کابل خارج شدند، در تمام جهان منتشر شده است. پایان عملیات نظامی ایالات متحده در افغانستان، گویای شکست مطلق کشوری بود که مدعی داشتن نقش اصلی در تأمین امنیت و صلح جهانی است. اکنون پوچی این ادعا به جامعه جهانی ثابت شده است.»

زاخارووا در ادامه گفت: معلوم می‌شود که اکنون آنها انتقام شکست مأموریت قبلی خود را خواهند گرفت

 زاخارووا در تفسیر وضعیت کنونی در افغانستان گفت: «آنچه اکنون جهان با وحشت در حال نظاره است، در واقع نتیجه یک آزمایش تاریخی دیگر از سوی مقامات واشنگتن در افغانستان است و هر دو نیروی متقابل در این کشور نتیجه روند تفکرات در ایالات متحده هستند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала