نیرو های مقاومت: پنجشیر تصرف نشده؛ طالبان جنگ روانی کاذب براه انداخته اند

© @https://twitter.comنیرو های مقاومت در پنجشیر
نیرو های مقاومت در پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
 سخنگوی نیروهای مقاومت ملی افغانستان اعلام تصرف پنجشیر را جنگ روانی طالبان و دروغ دانست و اضافه کرد طالبان هیچ پیشروی در پنجشیر نداشته اند.

 به گزارش اسپوتنیک، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، با انتشار ویدئویی خبر ها در مورد تصرف پنجشیر به دست طالبان را شایعه و کاملا دروغ دانست

دشتی در مورد جنگ جمعه‌شب گفت: «شبی خونین برای طالبان بود. هشت هزار طالب با 350 تانک هاموی پس از چهار ساعت درگیری عقب رانده شدند و در کمین افتادند.

وی گفته است 450 طالب کشته و 130 نفر از آنان اسیر شدند.

به گفته آقای دشتی، شایعات اشغال پنجشیر توسط مزدوران و تروریست‌های طالبان در رسانه‌های پاکستانی کذب محض است.

فهیم دشتی گفته است، پنجشیر  پا برجاست، فریب تبلیغات را نخورید در تمام خطوط جنگ نیروی کمکی فرستاده شده و تلفات سنگین به دشمن وارد شده است. لطفا اخبار و تحولات در پنجشیر را از رسانه‌های مستقل وغیروابسته دنبال کنید

نیروهای مقاومت ملی افغانستان اعلام تصرف پنجشیر را جنگ روانی طالبان و دروغ دانست و اضافه کرد طالبان هیچ پیشروی در پنجشیر نداشته اند.

"امرالله صالح" معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان با قراردادن ویدئویی از پنجشیر اعلام کرد که جنگ به شدت ادامه دارد و وضعیت بسیار سخت است اما مقاومت در پنجشیر همچنان ادامه دارد.

تعدادی  از مردم ولایت های پروان و کاپیسا در شمال کابل در تجمعی از طالبان خواستند که جنگ در پنجشیر را متوقف کند درصورت ادامه جنگ در این منطقه مردم مجبور خواهند شد که از خود دفاع کنند.

"صلاح الدین ربانی" رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز خواستار توقف حملات طالبان به پنجشیر شد و گفت اگر به خواست مردم توجه نشود و مشکل از طریق گفت وگو حل نشود، مقاومت مردمی در کشور آغاز می شود.

پس از چند هفته سقوط دولت محمداشرف غنی و تلاش طالبان برای اعلام دولت جدید این گروه تاکنون موفق به اعلام آن نشده اند و علت تأخیر نیز روشن نیست.

به نظر می رسد در صورتیکه طالبان دولتی فراگیر  با شرکت تمام اقوام و گروهها تشکیل  ندهد  احتمال گسترش  جنگ و مقاومت  در کشور  وجود  دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала